۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵

نوبخت:

بسته‌ حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی میان ۱۶ میلیون خانوار توزیع شد

بسته‌ حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی میان ۱۶ میلیون خانوار توزیع شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: تاکنون بسته های ۲۰۰ هزار تومانی جبرانی و حمایتی، میان ۱۶ میلیون خانوار که ۵۰ میلیون نفر از جمعیت را شامل می‌شود، توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت با بیان اینکه هر مابه‌التفاوتی که از بحث تغییر قیمت ارز از ابتدای سال حاصل شود، به مردم اختصاص می یابد، گفت: حدود ۱۴ میلیارد دلار ارز به کالاهای اساسی اختصاص یافته که مبلغ ریالی آن، حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود؛ ضمن اینکه دولت حاضر شده این مابه‌التفاوت را از واردکنندگان و تولیدکنندگان دریافت نکند، به شرط اینکه قیمت کالاها نیز افزایش نیابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقدام دیگر دولت برای حمایت از سفره مردم و عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی، پرداخت مابه‌التفاوت ارز پتروشیمی‌ها بود، افزود: تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مابه‌التفاوت، به صورت بسته کمک‌های ۲۰۰ هزار تومانی، توزیع شده که به حدود ۱۶ میلیون خانوار و ۵۰ میلیون نفر، بسته های ۲۰۰ هزار تومانی جبرانی پرداخت گردیده است.

وی تصریح کرد: سال آینده هر مابه التفاوتی از نرخ ارز برای دولت حاصل شود، به صورت کامل به مردم بازگردانده می‌شود.

کد خبر 4549088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
      0 0
      اگه فکر کردید این بسته های یکبار مصرف جوابگویی تورم 400 درصدی شده کاملا غلط فکر می کنید. راستی قرار بود سه بسته بدین پس چرا همش یه بسته دادین؟
    • علیزاده IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
      0 0
      قرار بود تا پایان سال سه بسته پرداخت بشود ! الان به ماه آخری رسیدیم هنوز خبری از بسته دومی هم نیست چرا پیگیری نمیکنید ؟ چرا از همین آقایان مسئول دروغگو نمیپرسید چه شد ، فقط خواستند تشنج را کنترل کنند
    • ناشناس IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
      0 0
      جناب آقای نوبخت با این آمار یعنی 60 درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند در صورتی که حقوق بنده زیر دو میلیون و دویست هزار تومان می باشد و کارمند دولت هستم و هیچ بسته حمایتی دریافت نکردم
    • حسین US ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
      0 0
      من بیکار هستم و بیمه سلامت دارم . سقفی هم روی سرم نیست ، معیار دولت برای بسته حمایتی چیست که نصیب من نشده اما نصیب 50 میلیون نفر شده؟!!!
    • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      0 0
      دولت اعلام میکنه زیر 3 میلیون بسته حمایتی میده پس چرا نمیده چرا دروغ میگه خود را مسخره کرده یا مردم را؟