۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان:

۴۶۰۰ پرونده تخلف صنفی در زنجان تشکیل شده است

۴۶۰۰ پرونده تخلف صنفی در زنجان تشکیل شده است

زنجان-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ پرونده تخلفات صنفی توسط تعزیرات حکومتی استان بررسی و مختومه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ممیزی شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، افزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ پرونده تخلفات صنفی توسط تعزیرات حکومتی استان بررسی و مختومه شده است. 

وی اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد پرونده تخلف  بیش از ۲۹ میلیارد تومان  بوده که تاکنون بیش از ۸ میلیارد تومان وصول‌شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: این پرونده‌ها مربوط به کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و پرونده‌های ویژه بهداشت، دارو و درمان بوده است.

ممیزی تأکید کرد: درج نکردن قیمت، گران‌فروشی وکم‌فروشی بیشترین پرونده‌های تخلفات واحدهای صنفی در استان زنجان بوده است و تعزیرات حکومتی با متخلفین به جد برخورد می‌کند. 

وی افزود: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی است و رسیدگی به تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت قوانین نظام صنفی و اجحافی که از سوی برخی صنوف در حق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود را ازجمله وظایف این اداره است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان تصریح کرد:تأمین امنیت بازار وظیفه ارگان‌های ذی‌ربط است که در این میان باید مردم با خیال راحت از بازار خریدکنند. 

در ادامه این جلسه، فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف ۶۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز در شهرستان سلطانیه خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در بحث مبارزه با قاچاق کالا هم به جد پای‌کار است. 

سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه نیروی انتظامی همه محورهای مواصلاتی استان زنجان را به شدت کنتترل می کند تا از خروج دام و مرغ زنده جلوگیری کند، تأکید کرد: طی سال جاری بیش از ۴۲۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان زنجان کشف و ضبط‌ شده است.

کد خبر 4550540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha