۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۵۳

آموزش دانشجویان گروه پزشکی نیاز به تحول اساسی دارد

آموزش دانشجویان گروه پزشکی نیاز به تحول اساسی دارد

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آموزش دانشجویان گروه پزشکی نیاز به تحول اساسی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همایش یک‌روزه «آموزش مبتنی بر دستاورد با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری» ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) در دانشکده پزشکی برگزار شد.

دکتر علی طبیبی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این همایش اظهار داشت: اساس و بنیان جوامع در طول سالیان متمادی بر اساس دانش بوده و رشد و گسترش دانش اولین اولویت در دانشگاه به شمار می‌رفت تا اینکه متخصصان به این نتیجه رسیدند برای ارتقای دانش راهی جز رفتن به سمت پژوهش نیست.

وی افزود: برای ارتقای دانش و پژوهش نیز پشتوانه اقتصادی جامعه لازم است تا حمایت لازم از طریق آن انجام شود.

طبیبی خاطرنشان کرد: برای داشتن اقتصاد مناسب در دانشگاه‌ها لازم است موضوع کارآفرینی موردتوجه قرار گیرد درنتیجه دانشگاه‌ها باید بر روی تربیت فارغ‌التحصیلانی کارآفرین سرمایه‌گذاری کنند.

وی یادآور شد: توجه به هر سه حیطه یعنی آموزش، پژوهش و کارآفرینی می‌تواند دانشگاه‌ها را به سمت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی باکیفیت هدایت کند و این تنها با همکاری اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و دانشجویان ایده پرداز در تمامی مقاطع امکان‌پذیر است.

دکتر کوروش وحید شاهی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این همایش با ارائه گزارشی از بررسی سیستماتیک فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی (Ph.D) از سال ۹۰ تا ۹۶ دانشگاه گفت: طی سال‌های اخیر حدود ۶۶۲ نفر فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی (Ph.D) داشته‌ایم که از این تعداد درصد قابل‌توجهی در آموزش و پژوهش فعالیت دارند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آموزش دانشجویان نیاز به تحول اساسی دارد و در این راه چند پیشنهاد همچون تغییر در نحوه پذیرش دانشجویان ورودی دکتری تخصصی، تحول در سرفصل‌های آموزشی و گنجاندن درس‌هایی مثل کارآفرینی و نوآوری، انتقال عرصه آموزش به حوزه‌های کاربرد دانش، ارزشیابی فراگیران و محدود کردن موضوعات غیرکاربردی در پایان‌نامه‌ها می‌تواند به ارتقای سیستم آموزشی دانشجویان کمک کند.

کد خبر 4553255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha