۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹

رئیس پارک علم و فناوری قزوین:

۲۲۹ واحد فناوری در استان قزوین راه اندازی و فعال شده است

۲۲۹ واحد فناوری در استان قزوین راه اندازی و فعال شده است

قزوین- رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: با راه اندازی ۷ مرکز رشد، ۵۸ واحد فناور و ۱۹ شرکت موسساتی امروز در مجموع حدود ۲۲۹ واحد فناور در استان فعال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عصر سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

یوسف گرجی رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: شرکتهای دانش بنیان می توانند برای حل مشکلات تاثیرگذار باشند و این که رهبری هر ساله موضوع اقتصاد را مورد تاکید قرار می دهند اهمیت کار را نشان می دهد.

گرجی بیان کرد: در رسیدن محصولات دانش بنیان به بازار مشکل داریم لذا باید تجاری سازی در اولویت باشد و ارتباط دانشگاه و صنعت تقویت شود که پارک های علم و فنآوری نقش این حلقه واسط را ایفا می کنند.

وی افزود: با راه اندازی ۷ مرکز رشد، ۵۸ واحد فناور و ۱۹ شرکت موسساتی امروز در مجموع حدود  ۲۲۹ واحد فناور در استان فعال شده است.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: کاهش هزینه ها و بوروکراسی، توانمند سازی شرکت های دانش بنیان برای ورود به بازار های ملی و جهانی در پارکها دنبال می شود.

گرجی گفت: در استان قزوین هم پارک و هم مراکز رشد در یک مجموعه خوب فعالیت می کنند و با تحصیل بیش از ۱۸ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، ۹ هزار دانشجو در دانشگاه بین المللی امام خمینی ظرفیت خوبی در علم و دانش مهیا شده است.

وی اظهارداشت: در قزوین یک پارک و ۷ مرکز رشد و ۵۸ واحد دانش بنیان و سه واحد شتاب دهنده در پارک علم و فناوری قزوین شکل گرفته است.

گرجی بیان کرد: در برنامه های آینده، راه اندازی فضای کار اشتراکی، برنامه ریزی جامع تسهیل استقرار واحدهای صنایع های تک، ایجاد و گسترش اکوسیستم نوآوری استان، راه اندازی نمایشگاه دایمی محصولات دانش بنیان، ایجاد صندوق نوآوری استان، برنامه ریزی برای افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در استان و رفع مشکل واحدهای دانش بنیان و استقرار شتاب دهنده کسب و کار در پارک پیش بینی شده است.

کد خبر 4553554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha