۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹

معاون پزشکی دانشگاه خبرداد:

تشکیل شورای راهبردی و سیاستگذاری روانشناسی بالینی در دانشگاه آزاد

تشکیل شورای راهبردی و سیاستگذاری روانشناسی بالینی در دانشگاه آزاد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: در این دانشگاه شورای راهبردی و سیاستگذاری برای ارتقای رشته روانشناسی بالینی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محسن نفر در نشست «تحول و ارتقا رشته روانشناسی بالینی و سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی» صبح امروز با حضور دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی گفت:  آمار کل دانشجویان رشته روانشناسی در کشور ۲۸۰ هزار نفر است که ۲۶ درصد آنها در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیلی می‌کنند.

وی افزود: رشته روانشناسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ازاد اسلامی داری ۸  هزار و ۷۴۹ دانشجوی کارشناسی ارشد، ۲۷۴ دانشجو دکتری و ۲۳۱ عضو هیات علمی است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بین رشته‌های بالینی نوعی انفکاک وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تصمیم داریم با رشته‌های بالینی دانشگاه آزاد اسلامی و کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها هم‌گرایی ایجاد کنیم تا دانشجویان روانشناسی بالینی پیش از آنکه فارغ‌التحصیل شوند، دوره‌های بالینی را در این کلینیک‌ها و بیمارستان ها بگذرانند و مهارت‌آموزی کنند.

نفر تاکید کرد: این نشست برای اولین بار برگزار شد تا مدیران گروه‌های روانشناسی بالینی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی برای تحول و ارتقا این رشته همفکری و تبادل نظر کنند.

وی عنوان کرد: همچنین شورای راهبردی و سیاست‌گذاری معاونت علوم پرشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای بهبود وضعیت این رشته و ارائه راهکار برای رفع مشکلات رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت و ارتقا عرصه‌های بالینی تشکیل شده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بهبود کیفیت و ارتقای روانشناسی بالینی در دستور کار معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، خاطرنشان کرد: عرصه‌های بالینی، سرفصل‌های دروس و ارتقا اعضا هیئت علمی از جمله مواردی است که شورای راهبردی و سیاست‌گذاری رشته روانشناسی بالینی و سلامت پیگیری می‌شود.

نفر گفت: معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی عهده‌دار ساماندهی رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت است.

کد خبر 4555458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha