۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۰۵

استاندار کرمانشاه:

ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی در گردشگری کرمانشاه است

ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی در گردشگری کرمانشاه است

کرمانشاه_استاندار کرمانشاه گفت: ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی در صنعت توریسم و جهش مهمی در گردشگری استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر امروز در نشست کارگروه توسعه گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت صنعت توریسم در استان کرمانشاه است.

وی افزود: ثبت جهانی یک پنجم مساحت استان یک کار بزرگ است و می‌تواند اورامانات را به یک ثروت بزرگ و بی بدیل برای کرمانشاه تبدیل کند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: این پروژه که ثبت تمدن و هویت استان کرمانشاه است که اگر آن را به ثبت برسانیم نقطه قوتی است که تبدیل به ثروت بی بدیل برای استان خواهد شد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم این منطقه گردشگری که گوشه‌هایی از ثروت استان است در درجه اول به ایران و سپس به کل جهان معرفی کنیم.

بازوند با بیان اینکه تبلیغات رکن اصلی گردشگری است، تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگری در قالب اینترنت و آی تی خیلی قابل لمس نیست بلکه باید آنها را معرفی کنیم که در این صورت است که خیل عظیمی از گردشگران به استان خواهند آمد.

وی سال ۹۸ را سال گردشگری و اشتغال دانست و عنوان کرد: در این راستا همه دستگاه‌ها را مکلف کردیم نسبت به زیرساخت‌های گردشگری در حوزه‌های خود اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه از تشکیل ستاد ویژه رفع موانع ثبت جهانی منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات خبر داد و خاطر نشان کرد: این ستاد ذیر نظر شورای برنامه ریزی با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله مدیر کل بنیاد مسکن، محیط زیست، آب منطقه‌ای، نماینده دادستان و مدیرکل صدا و سیما، تشکیل شده تا موانع موجود با شتاب بیشتری رفع شوند.

وی گفت: اگر بتوانیم سال ۹۸ این اثر را به ثبت برسانیم قطعه یک نوید و عیدی خوبی برای منطقه اورامانات و کل استان کرمانشاه خواهد بود.

کد خبر 4557294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha