۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶

پیروزی راست‌ میانه و پیشرفت راست افراطی در انتخابات استونی

پیروزی راست‌ میانه و پیشرفت راست افراطی در انتخابات استونی

انتخابات پارلمانی استونی با پیروزی حزب راست میانه به پایان رسید حال آنکه حزب راست افراطی نیز پیشرفت نگران‎کننده‎ای در کسب آراء مردمی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، حزب راست میانه «اصلاح» که جریان سیاسی اصلی لیبرال در کشور استونی است، موفق به پیروزی در انتخابات پارلمانی این کشور شد.

این در حالی است که همزمان؛ راست‌گرایان افراطی نیز با پیشرفتی قابل ملاحظه، شمار آرای خود را در پارلمان به ۳ برابر افزایش دادند.

بر اساس نتایج قطعی انتخابات روز یکشنبه، حزب اصلاح با کسب ۲۹ درصد آرا، موفق به کسب ۴ کرسی بیشتر از دوره قبل شد و ۳۴ نماینده به پارلمان فرستاد.

این حزب به داشتن سیاست‌های ضد مهاجرتی و در عین حال تمایل به اتحادیه اروپا و ناتو مشهور است.

حزب «میانه» به رهبری «یوری راتاس» نخست وزیر فعلی نیز با کسب ۲۳ درصد آرا، تنها ۲۶ کرسی در پارلمان خواهد داشت، حال آنکه قطعاً در دولت ائتلافی آینده نقش‎آفرینی می‌کند. ۲ حزب راست و چپ میانه دیگر (محافظه‌کار و سوسیال دموکرات) با کاهش آرا به ترتیب ۱۲ و ۱۰ نماینده به پارلمان می‌فرستند.

این در حالی است که رشد چشمگیر محبوبیت حزب «مردمی محافظه‌کار» که جریان اصلی راست افراطی در این کشور است؛ بار دیگر زنگ خطر را برای هواداران اتحادیه اروپا به صدا درآورد. این حزب با کسب ۱۷/۸ درصد آرا، شمار نمایندگان خود را از ۷ به ۱۹ افزایش داد.

کد خبر 4558692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha