۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵

فرماندار پیشوا تاکید کرد؛

لزوم پرهیز از برخورد منعطف با متخلفان ساخت و ساز

لزوم پرهیز از برخورد منعطف با متخلفان ساخت و ساز

پیشوا- فرماندار پیشوا بر لزوم پرهیز از برخورد منعطف با متخلفان ساخت و ساز در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان با بیان اینکه اصل و بنیاد پیشوا بر پایه کشاورزی شکل گرفته، اظهار داشت: اغلب ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهر و روستاها و در اراضی کشاورزی صورت می‌گیرد بنابراین بیشترین نظارت‌ها باید در این بخش صورت گیرد.

وی از زحمات مجموعه شهرداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز قدردانی کرد و گفت: با نظارت مستمر و دقیق و همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف شهرستان تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر و روستاها محدود و بسیار اندک است.

فرماندار پیشوا با اشاره به دریافت گزارشاتی مبنی بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی در خارج از حریم شهر و روستاها، تصریح کرد: جهاد کشاورزی متولی اصلی نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی است که در این زمینه باید نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد و در صورت لزوم گشت‌های مشترک راه اندازی شود.

وی با تأکید بر لزوم تلاش و تعامل همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اذعان کرد: در این زمینه هشدارها و تذکرات لازم داده شده و همه مسئولان شهرستان باید برای استیفای حقوق عامه مردم به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.
عباسی افزود: اتکا و مبنای کار همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان باید قانون باشد و نباید در راستای مطامع و منافع عده‌ای خاص حرکت و برخوردهای منعطف با متخلفان داشت.

وی با بیان اینکه صرف صدور اخطار و تشکیل پرونده برای متخلفان در ساخت و ساز غیرمجاز کافی نیست، گفت: در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ضمانت اجرایی قوی در قوانین موضوعه پیش بینی شده است و هیچ گونه تعلل و سهل انگاری از سوی هیچ فردی پذیرفتنی نخواهد بود.

شیرزاد یعقوبی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار نیز با اشاره به آسیب‌های بسیار زیاد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و خارج از حریم شهر، روستاها و جاده‌ها، گفت: بنایی که به صورت غیرمجاز ساخته می‌شود تبعات زیادی به دنبال داشته و موجب هدر رفت منابع اقتصادی و انباشته شدن هزاران پرونده ساخت و ساز می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر از همان ابتدا جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود مردم، جامعه و ادارات را درگیر نکرده و در وقت و منابع صرفه جویی خواهد ش

کد خبر 4559844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha