۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰

در جلسه شورای اداری؛

نماینده اراک درمجلس خواستار تغییر نام ۳ واحد صنعتی استان مرکزی شد

نماینده اراک درمجلس خواستار تغییر نام ۳ واحد صنعتی استان مرکزی شد

اراک- نماینده اراک، خنداب وکمیجان درمجلس گفت: طبق اسناد، سه واحد پتروشیمی، پالایشگاه ونیروگاه اراک که به نام شازند تغییر یافته درمحدوده شهرستان اراک قراردارند و بایدنام آنها تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: بر اساس مکاتبات با وزارت کشور و حوزه تقسیمات کشوری و پیگیری‌های انجام شده و مدارک و مستندات موجود، سه واحد پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه که به نام شازند خوانده می‌شوند، در محدوده شهرستان اراک واقع شده و نام این سه واحد از شازند باید به نام اولیه یعنی اراک تغییر پیدا کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته بر اثر برخی اتفاقات و فشارها و تحلیل‌های غیرمنطقی که اعمال شده بود، نام پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه اراک، به نام شازند تغییر پیدا کرد و مردم اراک با بزرگواری این تغییر نام را پذیرفتند. همه مسئولان در آن مقطع با توجه به اطلاع و علمی که بر نادرستی موضوع داشتند در این مورد سکوت کردند و بی تفاوت از کنار موضوع گذشتند.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به وظیفه و اعتراضی که از طرف مردم در این خصوص منعکس شد، موضوع را بدون هیچ گونه سر و صدا دنبال کردم و در این ارتباط دو موضوع مطرح است. موضوع اول، بحث نحوه توزیع عوارض آلایندگی این صنایع است. با توجه به روشن بودن وظیفه، مسئولان استان در دوره برنامه پنجم که باید کمیسیون تشکیل می‌دادند و درصد سهم شهرستان‌های متأثر از آلودگی واحدهای صنعتی آن منطقه که مشترک بین اراک، خنداب و شازند است را تعیین می‌کردند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: اما در صورت جلسه‌ای، یک درصد غلط و غیر کارشناسی را به عنوان علی الحساب تا تعیین تکلیف اعلام کردند (این مورد مربوط به سال ۹۰- ۹۱ است). تا اینکه در سال ۹۷ این درصد با تلاش دو نماینده اراک پیگیری و اصلاح شد، یعنی سهم اراک از ۲۰ درصد به ۴۶ درصد تغییر یافت. اگرچه اعتقاد داریم این هم منصفانه نیست اما درصد چون علی الحساب بود باید از سال ۹۱ تا کنون تفاوت آن محاسبه می‌شد و حقوق تضییع شده مردم اراک و خنداب مشخص و به این شهرستان‌ها بر می‌گشت که موضوع باید توسط استاندار مرکزی به طور جدی پیگیری شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارشی که از سال ۹۶ به دست آمده به شهرستان شازند بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان از این بابت پرداخت شده که این رقم چندین برابر کل اعتبارات این شهرستان است. البته مردم شازند هم می‌گویند واقعاً نمی‌دانیم این پول‌ها چه شده و در کجا هزینه شده یا برای چه طرح شاخص و ممتاز که امروز قابل ارائه باشد، این مبلغ گسترده هزینه شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اینکه در رابطه با تغییر نام سه واحد پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه از اراک به شازند، نوع برخورد مسئولان این واحدها است.

کریمی تصریح کرد: متأسفانه طی یکی دو سال اخیر مسائلی در مورد جذب نیرو در واحدهای پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه اتفاق افتاده است. از آن جمله اینکه جوان بیکار اراکی در آزمون شرکت کرده و موفق شده اما شرکت پالایشگاه و یا پتروشیمی به دلیل اینکه وی متولد اراک بوده او را نپذیرفته اند و گفته اند این جذب ویژه شازند است. این با کدام از انصاف و عدالت سازگار است که به علت اراکی بودن پذیرفته نمی‌شود؟ امکانات استان مرکزی در خدمت همه استان است. این اعمال شایسته نیست که برخی در شازند، لیست افراد مورد نظر خود را برای جذب در پالایشگاه و یا پتروشیمی ارائه کنند و مابقی محروم بمانند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تمام مدارک و مستندات ذکرشده را در اختیار استاندار قرار می‌دهم. امیدواریم در این مورد استاندار مرکزی تدبیری بیاندیشد و برای تغییر نام واحدهای پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه از شازند به اراک، اقدامات لازم صورت بگیرد.

کد خبر 4561278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha