۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۶

استاندار آذربایجان‌غربی:

برنامه جامع مدیریت بحران تدوین شود/آسیب ۷۰ واحد مسکونی

برنامه جامع مدیریت بحران تدوین شود/آسیب ۷۰ واحد مسکونی

ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه برنامه جامع مدیریت بحران تدوین شود گفت: روند خدمت‌رسانی مطلوب به مردم در زمان وقوع بحران‌های طبیعی آسیب‌شناسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان جمعه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی، با اشاره به تجربیات استان در مدیریت بحران در زمان زلزله شهرستان خوی، افزود: در زلزله شهرستان خوی و مدیریت بحران این زلزله، دستگاه‌های اجرایی استان تجربیات خوبی به دست آوردند و ضروری است از این تجربیات در زمان وقوع حوادث دیگر استفاده شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت هماهنگی بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان و دستگاه‌های اجرایی در زمان مدیریت بحران، خاطرنشان کرد: هماهنگی بیشتر برای استفاده از امکانات و تجهیزات مورد نیاز در زمان مدیریت بحران، می‌تواند ارائه خدمات به مردم را تسریع کند.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت آمادگی و تقویت بیشتر دستگاه‌های امدادرسان نیز تاکید کرد و افزود: تأمین تجهیزات مورد نیاز، اجرای مانورهای بیشتر و برنامه‌های پیشگیرانه و تقویت همکاری بین دستگاهی، می‌تواند در تقویت و افزایش آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان برای خدمت به مردم در زمان وقوع بحران مؤثر باشد.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت تدوین برنامه جامع مدیریت بحران توسط فرمانداری‌ها در شهرهای مختلف استان، اضافه کرد: فرمانداری‌های استان اعتبارات ویژه‌ای را به این موضوع اختصاص دهند و بر اساس اولویت بندی مخاطرات احتمالی، این برنامه جامع تدوین شود.

وی در ادامه با اشاره به خسارت وارد شده به تعدادی از واحدهای مسکونی در اثر بارندگی‌های اخیر در منطقه کشتارگاه ارومیه، افزود: با توجه به بازدید میدانی عصر امروز از این منطقه، نیاز است ارزیابی‌های دقیق بر اساس مستندسازی‌های لازم، میزان خسارت‌ها بررسی و در سریع‌ترین زمان نسبت به حل مشکلات مردم اقدام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی، اسکان اضطراری خانواده‌های متأثر از آبگرفتگی، شست‌وشوی منازل، تعمیر و بازسازی‌های مورد نیاز را از اقدامات مدیریت بحران شهرستان ارومیه در این منطقه عنوان کرده و یادآور شد: در قالب طرح‌های بازآفرینی شهری و نهضت ملی مسکن، مشوق‌های لازم برای بازسازی مناظر این منطقه صورت می‌گیرد.

معتمدیان به شهرداری ارومیه دستور داد تا با اقدامات پیشگیرانه از جمله بازگشایی برخی از معابر و احداث کانال جدید در موازات کانال قبلی، از بروز چنین حوادثی در زمان بارش‌های شدید باران جلوگیری کند.

وی همچنین به دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی نیز دستور داد تا مسائل و مشکلات این خانواده‌ها را در سریع‌تر زمان رفع کنند.

معتمدیان با تاکید بر لزوم واکنش سریع به سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق ارومیه افزود: پس از بارش سیل آسای باران و تگرگ در ارومیه، متأسفانه حدود ۷۰ واحد مسکونی در منطقه کشتارگاه و مناطق هم جوار دچار آسیب جدی شدند که برای جبران خسارت مردم، باید واکنش سریع داشت.

با بارش شدید باران و تگرگ در ارومیه برخی مناطق دچار آسیب دیدگی شدند که مدیریت بحران بلافاصله در راستای تسهیل امور، جلسه مدیریت بحران تشکیل داد.

کد خبر 6117864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha