۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷

استاندار سمنان:

نقش ریش سفیدان در پیشگیری از وقوع جرم پررنگ شود

نقش ریش سفیدان در پیشگیری از وقوع جرم پررنگ شود

سمنان - استاندار سمنان بابیان اینکه شورای حل اختلاف راهی برای کاهش پرونده‌های قضائی است، گفت: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد، خیران و ریش سفیدان در پیشگیری از وقوع جرم پررنگ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر پنج‌شنبه در جشن رأفت و رحمت ویژه زندانیان مورد عفو رهبر معظم انقلاب به میزبانی امامزاده یحیی (ع) سمنان ضمن بیان اینکه شورای حل اختلاف راهی برای کاهش پرونده‌های قضائی است، ابراز داشت: سمنان استانی با مردم بافرهنگ و دانش‌مدار به شمار می‌رود و بنابراین می‌بایست با تقویت فرهنگ بخشش و گذشت، اختلافات را در جمع خود حل کرد تا بدین ترتیب شاهد بازگشایی پرونده قضائی برای افراد نباشیم.

وی ضمن بیان اینکه قطعاً بخشش بهتر از عقوبت است، هر چند که عقوبت و مجازات نیز باید به جای خود اعمال شود، اضافه کرد: امیدوارم خیران، تشکل‌های مردمی و سازمان‌های فعال در جامعه برای بسط و گسترش فرهنگ گذشت و بخشش بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار سمنان بابیان اینکه در چهله دوم انقلاب شنیدن خبر آزادی زندانیان مشمول عفو رهبری شادی را میممان خانه‌های این بخش از جامعه کرد، ابراز داشت: ترویج فرهنگ ایثار و بخشش از جمله اقداماتی که می‌تواند موجب نشاط و شادمانی در جامعه شود.

آشناگر بابیان اینکه خانواده‌ها باید پذیرای آزادشدگان از زندان باشند و با قبول آنان موجب بازگشت اجتماعی این افراد شوند، تصریح کرد: می‌کوشیم تا با همراهی خیران و مسئولان زمینه‌ای را ایجاد کنیم که با رصد مشمولان طرح آزادی، مباحث مربوط به اشتغال و حمایت از آنان را فراهم آورده تا شاهد برگشت این افراد به اجتماع باشیم.

وی اضافه کرد: طلاق، مفاسد اجتماعی و برخی معضلات حاشیه‌نشینی در مناطق کمتر توسعه‌یافته موجب ایجاد مناقشات و درگیری‌های بین افراد می‌شود که باید تلاش کنیم تا با رفع مشکلات و پیگیری مسائل شاهد آن باشیم که در استان سمنان حتی یک زندانی نیز وجود نداشته باشد.

کد خبر 4561756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha