۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۵۵

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

برای پیشرفت در حوزه‌های علمیه نباید به وضع موجود بسنده کرد

برای پیشرفت در حوزه‌های علمیه نباید به وضع موجود بسنده کرد

مشهد- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت:برای پیشرفت در حوزه‌های علمیه نباید به وضع موجود بسنده کرده و باید کاستی ها را جبران کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در سومین نشست کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: برای پیشرفت در حوزه‌های علمیه نباید به وضع موجود بسنده کرد و خلاء ها را نادیده گرفت.

وی افزود: البته طی سال‌های گذشته حوزه‌های علمیه دستاوردهای زیادی داشته اند و ما موفق شدیم بیش از ۲۷۰ رشته را طراحی کنیم و در زیرساخت‌ها و موضوعات آموزشی اقدامات زیادی به انجام رسیده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: تربیت بانوان طلبه و توجه به حوزه‌های بین المللی از جمله جامعه المصطفی و ارتباط با ۱۰۰ کشور از جمله اقدامات دیگری بوده که در حوزه علمیه سابقه نداشته است.

اعرافی خاطرنشان کرد: البته اشکالاتی در حوزه رویکردهای تحولی و تمدنی و نبود نقشه جامع برای توسعه مرزهای حوزه علمیه و دانش از جمله کاستی‌های جدی است که در حوزه علمیه با آنها روبرو هستیم و باید رفع آنها باید تلاش شود.

وی اظهارکرد: در حوزه آینده نیازمند این هستیم که داشته‌ها را شناخته، تحلیل دقیق داشته باشیم و با دقت کامل به کاستی‌ها و پارامترهایی که در تحول حوزه تأثیر دارد، آگاه باشیم.

کد خبر 4562027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha