۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴

مدیرکل دفتر نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری:

امید دانشجویان برای تجربه کسب‌وکارهای نوین نباید رنگ ببازد

امید دانشجویان برای تجربه کسب‌وکارهای نوین نباید رنگ ببازد

اردبیل - مدیرکل دفتر نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: با امیدآفرینی و انگیزه سازی در بین دانشجویان نباید تجربه حضور در کسب و کارهای نوین رنگ ببازد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام زند حسامی پیش از ظهر جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل تصریح کرد: افزایش پیوند دانشگاه‌ها و مراکز علمی با پارک علم و فناوری زمینه ساز افزایش امید دانشجویان برای ورود به عرصه‌های کارآفرینی و حضور در مشاغل نوین خواهد بود.

به گفته وی پارک‌های علم و فناور در سراسر کشور باید به دل دانشگاه‌ها رفته و شرایط ارتقای مهارت‌های علمی و انگیزه اساتید و دانشجویان را برای ارتباط بیشتر با پارک‌های علم و فناوری فراهم نمایند.

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: در شرایط سخت اقتصادی کمترین میزان تعطیلی فعالیت‌ها و ریزش در شرکت‌های دانش بنیان کشور مشاهده شد تا اهمیت شکل گیری شرکت‌های این چنینی و سمت و سو دادن بیشتر به چنین فعالیت‌هایی مورد یادآوری قرار گیرد.

زند حسامی تصریح کرد: به دلیل اینکه شرکت‌های دانش بنیان از بسته‌های حمایتی دولت نظیر بیمه، معافیت گمرک، معافیت از مالیات و … برخوردار می‌شوند باید در تعریف این شرکت‌ها و نظارت‌های لازم حساسیت بیشتری وجود داشته باشد تا تنها از شرکت‌هایی که به صورت حقیقی از ویژگی‌های تبدیل شدن به شرکت‌های دانش بنیان برخوردار هستند پشتیبانی گردد.

دانشگاه‌ها نیازمند حرکت به سمت کارآفرینی هستند

وی تغییر نگرش اساتید دانشگاهی برای سمت و سو دادن فعالیت‌های دانشجویان به سوی حرکت در بخش کسب و کارهای نوین و کارآفرینی را یک ضرورت دانست و یادآور شد: باید مراکز فناور و پارک‌ها زمینه تلنگر زدن به افکار عمومی را برای حضور در عرصه‌های نوین فراهم نمایند.

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه از خلاقیت و ایده‌های نوین دانشجویان باید به بهترین شکل ممکن سود جست، اضافه کرد: دانشگاه‌ها نیازمند حرکت به سمت کارآفرینی و ایجاد مشوق‌های مناسب و عملی در بین جامعه هدف خود هستند تا در حوزه کارآفرینی و اشتغال به موفقیت قابل قبولی دست یافت.

لزوم ایجاد بستر رشد ایده‌های نوین در شهرهای کوچک

زند حسامی ادامه داد: در شهرهای کوچکی به مانند اردبیل که فرصت برای حضور در مشاغل دولتی کمتر پیدا می‌شود ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی کسب و کارهای جدید با بهره‌گیری از علوم دانش بنیان و مراکز فناور باید به اولویت اصلی تبدیل شود.

به گفته وی استان اردبیل با برخورداری از نقاط گردشگری خاص و کم نظیر و صنایع دستی بی‌همتا می‌تواند مورد توجه جدی گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد و لازمه موفقیت در این بخش برخورداری از نگاه‌های نوین به صنعت فروش و ایده‌های خلاقانه است.

کد خبر 4562094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha