۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان خبر داد:

کاهش ۱۴درصدی تلفات رانندگی/ برنامه ۵ ساله کاهش تصادفات تدوین شد

کاهش ۱۴درصدی تلفات رانندگی/ برنامه ۵ ساله کاهش تصادفات تدوین شد

خرم‌آباد- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان از کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در این استان خبر داد و گفت: برنامه ۵ ساله کاهش تصادفات در استان تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ منوچهر مرادی ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی‌های ابلاغی، پلیس راهور لرستان موفق شد در بین استان‌های سراسر کشور رتبه برتر را کسب کند، اظهار داشت: این در حالی است که کمبودهایی داریم و در مرکز استان و شهرستان‌ها از تجهیزات کافی برای کنترل و پایش ترافیک بهره مند نیستیم.

وی یادآور شد: قانون پذیری و همکاری مردم و دست اندرکاران امر موجب شد به این موفقیت دست یابیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با تاکید بر اینکه در سال ۹۶ کاهش کشته را در تصادفات داشتیم و این روند ادامه یافت و در دو سال متوالی کاهش تصادفات و تلفات در داخل شهرها را داشته‌ایم، افزود: در یازده ماهه امسال کاهش ۱۴ درصدی تلفات تصادفات رانندگی و کاهش ۷ درصدی در حوزه تصادفات جرحی را شاهد بوده‌ایم.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه برنامه ریزی بر این است که روند کاهشی را در این بخش حفظ کنیم، گفت: برنامه ۵ ساله‌ای برای کاهش تصادفات طراحی کرده‌ایم که در جلسه شورای ترافیک در حضور استاندار تصویب خواهد شد؛ در این برنامه سهم سایر سازمان‌ها را برای کاهش تصادفات دیده‌ایم.

وی یادآور شد: بیشترین کاهش تصادفات را در الیگودرز، ازنا، خرم آباد و بروجرد داشته‌ایم که دو رئیس پلیس راهور خرم آباد و بروجرد در این رابطه در سطح کشور تقدیر شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با تاکید بر اینکه در کوهدشت امسال افزایش تلفات رانندگی را داشته‌ایم، طی سال گذشته ۳ نفر فوتی در تصادفات درون شهری کوهدشت داشته‌ایم که این میزان به ۸ نفر طی سال جاری رسیده است، افزود: نبود گذرگاه ایمن برای عابران، نبود سرعت کاه‌ها و آرام سازی درست ترافیک و نبود تجهیزات هوشمند عامل عمده در افزایش تصادفات و تلفات ناشی از آن بوده است.

سرهنگ مرادی همچنین افزود: ۷۰ درصد فوتی‌های تصادفات رانندگی در سطح شهر در مراکز درمانی فوت کرده‌اند که میانگین کشوری در این بخش ۶۰ تا ۶۲ درصد است.

کد خبر 4564149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha