۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۵۱

گزارش مهر از ستاد پسماند بروجرد؛

تولید ماهانه یک تن زباله عفونی در بروجرد

تولید ماهانه یک تن زباله عفونی در بروجرد

بروجرد- تولید ماهانه یک تن زباله عفونی در بروجرد، عدم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و ... از جمله مباحث مطرح شده در ستاد پسماند بروجرد بود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تولید ماهانه یک تن زباله عفونی در بروجرد، عدم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و … از جمله مبحث مطرح شده در ستاد پسماند بروجرد بود.

طرح تفکیک زباله از مبدا اجرا نشد

رئیس اداره محیط زیست بروجرد ظهر یکشنبه در جلسه ستاد پسماند شهرستان که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، در این رابطه، اظهار داشت: متأسفانه بیشتر مصوبات در خصوص طرح تفکیک زباله از مبدا تا کنون به سرانجام نرسیده است.

وی، تصریح کرد: در سال ۹۲ بر اساس مصوبات قرار شده است که طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر بروجرد با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر انجام شود.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد، ادامه داد: امید است با همکاری مسئولان مربوطه طرح تفکیک زباله از مبدا را سال آینده در منازل به پایان برسانیم و در پایان سال ۹۸ جشن تفکیک زباله از مبدا را در شهرستان برپا کنیم.

مصطفی وند، همچنین با اشاره به نخاله‌های سنگ‌بری‌های بروجرد، تاکید کرد: لجن‌های سنگ‌بری‌ها چهره زشتی به شهر بخشیده و پسماند آنها موجب آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی شده است.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد، یادآور شد: سعی کرده‌ایم در کنار تفکیک پسماندها، بازیافت زباله‌ها را هم داشته باشیم اما موفق نشده‌ایم.

مشکل امحای زباله‌های عفونی مطب‌ها باید به طور اساسی حل شود

سهراب کبودجامه معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیز در این جلسه، اظهار داشت: مشکل امحای زباله‌های عفونی مطب‌ها باید به طور اساسی حل شود.

وی، تصریح کرد: باید مصوب و اعلام شود که هر پزشکی در هر مطبی با نصب دستگاه «اتو کلاو» به امحای زباله‌های خود بپردازد چرا که هزینه استهلاک و تعمیر دستگاه‌های امحا کننده بخش خصوصی که کار جمع آوری و امحای زباله‌های عفونی بروجرد را انجام می‌دهد بسیار سنگین است.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد، ادامه داد: باید یک شرکت سرمایه‌گذار انتخاب و معرفی شود تا کار تفکیک و امحای زباله‌های عفونی پزشکی شهرستان بروجرد را بر عهده بگیرد.

تولید ماهانه یک تن زباله عفونی در بروجرد

علی ملکی رئیس نظام پزشکی بروجرد نیز در این جلسه در سخنانی، اظهار داشت: طی پنج سال گذشته تا کنون جلسات بیشماری برگزار شده و این در حالیست که همچنان مشکل اساسی تفکیک زباله‌های عادی از زباله‌های عفونی را داشته‌ایم.

وی، افزود: شهرداری بروجرد توان پرداخت حمل زباله‌های عفونی را ندارد و به هر مطب اعلام کردیم زباله‌ها در همان مطب‌ها تفکیک شود اما پس از مدتی مشاهده شد که این کار عملی نشد.

رئیس نظام پزشکی بروجرد با بیان اینکه عمده مکان‌هایی که در بروجرد تولید زباله دارند اما توان نصب زباله سوز را ندارد شناسایی شده است، گفت: در اجرای طرح تفکیک زباله‌های عفونی مشارکت ۹۹ درصدی مردمی را داشته‌ایم و نظارت اصلی بر عهده فرمانداری است.

ملکی، تاکید کرد: ماهیانه یک تن زباله عفونی در بروجرد تولید می‌شود که جمع‌آوری و امحای آن مبلغ ۱۲ میلیون تومان هزینه در بر دارد و در حال حاضر از عهده بخش خصوصی خارج است.

پزشکان را موظف کنید دستگاه «اتوکلاو» در مطب‌ها نصب کنند

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این جلسه، اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی بخش خصوص به تفکیک و امحای زباله‌های عفونی ادامه دهد و در کنار آن پزشکان را موظف کنید هر کدام دستگاه «اتوکلاو» در مطب‌ها نصب کنند.

وی، تصریح کرد: نرخ امحای زباله‌های عفونی بیمارستانی در سال ۹۸ همان نرخ سال ۹۷ باشد و تغییری پیدا نکند.

فرماندار بروجرد، بیان داشت: اگر سرمایه گذاری قصد دارد در امحای زباله‌های عفونی مشارکت کند آن را در قالب طرح‌های روستایی به بانک معرفی کنید و به عنوان طرح روستایی تسهیلاتی با سود ۴ درصد به آن تعلق گیرد.

کد خبر 4564595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha