۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

تعطیلی ۶۱۲مرکز غیر بهداشتی در خراسان رضوی/نظارت بر پارک های آبی

تعطیلی ۶۱۲مرکز غیر بهداشتی در خراسان رضوی/نظارت بر پارک های آبی

مشهد-مدیر بهداشت محیط وحرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۱۲ مرکز به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی از ابتدای سال تاکنون در خراسان رضوی تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگارمهر، علی حسنی یزدی صبح دوشنبه در مانور خدمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار همایش هتل خورشید تابان اظهار کرد: طرح نوروزی امسال از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین اجرایی خواهد شد.

وی افزود: نظارت بر بهداشت فردی، ساختمان‌ها و کیفیت مواد غذایی توسط ابزار ویژه در اختیار کارشاسان به صورت آنلاین نمونه برداری شده و در صورت وجود موارد غیر بهداشتی اقدام قانونی لازم به انجام خواهد رسید.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به حساسیت شهر مشهد برنامه‌های نظارتی از اول اسفند شروع شده است و در سال گذشته در این طرح که از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بود ۵۷۸ پرونده تشکیل و در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: سال گذشته ۱۷۱ تیم در طرح نورزی حضور داشتند که امسال به ۱۹۹ تیم افزایش یافته‌اند و سال گذشته در ایام نوروز بیش از ۴۶ هزار بازدید انجام شده است.

حسنی تاکید کرد: سال جاری نیز تا پایان بهمن ماه ۳۲۹ هزار ۲۵۷ بازدید انجام شده که در نتیجه آن ۶۱۲ مرکز و اماکنی که مسائل بهداشتی در آنها رعایت نمی‌شد تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: هدف ما ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است و این شعاری است که سازمان بهداشت جهانی نیز آن را دنبال می‌کند و تمام تلاش ما بر این است که در طول سال و بویژه در ایام نوروز بیماری‌های ناشی از آب و غذا نداشته باشیم و مردم نیز امیدشان به ماست تا نظارت کافی و با دقت بر رستوران‌ها و غذای آنها بشود.

مدیر بهداشت محیط وحرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نظارت بر پارک‌های آبی نیز در این مدت به صورت ویژه انجام خواهد شد.

کد خبر 4564998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha