۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶

صالحی امیری تاکید کرد:

اولویت‌مان کمیته ملی المپیک دوری از حاشیه‌ها بود

اولویت‌مان کمیته ملی المپیک دوری از حاشیه‌ها بود

رئیس کمیته ملی المپیک گزارش عملکرد یکساله این کمیته را ارائه کرد و گفت: در این مدت تلاش کردیم حاشیه ها را از ورزش دور و با آرامش برنامه‌هایمان را اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشستی که امروز شنبه در محل این کمیته برگزار شد گزارشی از عملکرد خود در سال جاری ارائه کرد.

رسیدن به قله بدون رسانه ممکن نیست
وی ضمن تشکر از کسانی که طی این مدت و در موارد مختلف همراه کمیته ملی المپیک بودند، گفت: وزارت، کمیته المپیک، کمیته پارالمپیک و رسانه چهار رکن اصلی ورزش هستند، رسیدن به قله‌های قهرمانی بدون رسانه ممکن نیست.

از حاشیه دوری کردیم
صالحی امیری با بیان اینکه تلاش داشتیم از حاشیه پرهیز کرده و به اصل بپردازیم، ادامه داد: اولین اقدام انجام شده که می‌توان به عنوان دستاورد امسال به آن اشاره کرد دستیابی به وفاق و همدلی است، آنچه طی سال‌های گذشته بیشترین ضربه را به ورزش زد حاشیه بود که ما از آن دوری کردیم.

می‌خواستیم نقشه راه داشته باشیم
رئیس کمیته ملی المپیک تدوین برنامه استراتژیک را دومین دستاورد خود در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: این اقدام از آن جهت مهم بود که می‌خواستیم نقشه راه داشته باشیم.

رویکرد فرهنگی به ورزش داشتیم
صالحی امیری با تاکید بر اینکه رویکرد فرهنگی دیگر دستاورد ما بود، خاطرنشان کرد: بین پهلوان و قهرمان مرز وجود دارد، باید برای قهرمان بعد از مدال آوری راهی جهت حرکت در مسیر پهلوانی باشد. برنامه‌های فرهنگی ما بلند مدت است.

اجتماعی کردن ورزش
به گفته صالحی امیری اجتماعی کردن ورزش دیگر دستاورد کمیته ملی المپیک در سال جاری بود. وی در این زمینه گفت: اجتماعی کردن ورزش یعنی مردمی شدن ورزش، هرگاه ورزش و قهرمانان از مردم فاصله بگیرند از اهداف اصلی خود و مرام پهلوانی دور شده اند، در این بحث هیچ تبعیض جنسیتی نباید باشد.

بیش از ۳۰ مذاکره بین المللی داشتیم
به گزارش خبرنگار مهر، صالحی امیری در ادامه نشست خود با تاکید اهمیت دادن به مقوله دیپلماسی ورزش به عنوان دیگر دستاورد ورزش در سال ٩٧ گفت: در این زمینه بیش از ٣٠ مذاکره در سطح بین المللی داشتیم، هدف این است که کرسی‌های بین المللی جدیدی داشته باشیم، توسعه ورزش بدون کرسی بین المللی ممکن نیست.

شفاف سازی باید صورت بگیرد
وی شفافیت در همه زمینه‌های مالی، اجرایی و … را دیگر برنامه‌ای که در دستور کار بود عنوان کرد و یادآور شد: رسانه‌ها با ما نامحرم نیستند، معنی شفاف سازی هم این است که مردم حق دارند و مسئولان موظف هستند، همه باید به رسانه پاسخگو باشند.

دو میلیون دلار هزینه کردیم
صالحی امیری از برگزاری بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک جوانان و اعزام کاروان به آنها یاد کرد و گفت: حدود دو میلیون دلار برای این دو رویداد هزینه کردیم و دستاورد آن هم کسب نتایج قابل قبول بود.

تاریخ ۱۰۰ ساله ورزش ثبت می‌شود
رئیس کمیته ملی المپیک از تدوین تاریخ شفاهی ایران به عنوان یکی از برنامه‌های مهمِ در دستور کار یاد کرد و ادامه داد: قرار است تاریخ ١٠٠ ساله ورزش ثبت و ضبط شود، حدود ١٠٠ پروژه در چهار سطح تعریف شده است. در نشست هیأت اجرایی آخر سال که هفته گذشته برگزار شد، تصویب کردیم بانک اطلاعاتی عکس خریداری شود. صالحی امیری در ادامه صحبت‌های خود به آغاز به کار موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک در بهار سال آینده اشاره کرد و گفت: اقدامات این افتتاح در سه چهار ماه گذشته انجام شد. این هم یکی از دستاوردهای مهم امسال است.

کمیسیون‌ها اتاق فکر هستند
فعال سازی ١٨ کمیسیون در کمیته ملی المپیک دیگر اقدامی بود که توسط این کمیته طی سال جاری انجام شد، صالحی امیری با بیان این جمله افزود: کمیسیون‌ها اتاق فکر کمیته هستند، برنامه‌های آنها برای سال آینده مشخص است.

برنامه ویژه بازسازی آکادمی ملی المپیک
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین به بازسازی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک اشاره کرد و یادآور شد: به گونه‌ای برنامه‌های نوسازی و بازسازی انجام شده که حداقل تا ١٠ سال آینده بتوان از ظرفیت آکادمی استفاده کرد.

توجه ویژه به پیشکسوتان
وی با تاکید بر اهمیت مقوله آموزش و پرداختن به آن در سال جاری گفت: همچنین امسال به پیشکسوتان و جایگاه آنها توجه ویژه شد، پیشکسوتان ریشه درخت سبد ورزش هستند، باید قدر آنها را بدانیم، با وزیر توافق کردیم تا برنامه ریزی عملیاتی جدی و بیشتری برای توجه به پیشکسوتان داشته باشیم.

امیدوار به کارنامه درخشان در سال آینده
رئیس کمیته ملی المپیک از تعامل با رسانه‌ها به عنوان آخرین اقدام این کمیته در سال جاری یاد کرد و گفت: آنچه انجام شد محصول تلاش همکاران در مجموعه وزارت ورزش، کمیته المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌ها بود. کمترین نقش را منِ حقیر داشتم، امیدوارم در سال آینده کارنامه درخشان‌تری برای ارائه داشته باشیم.

کد خبر 4569059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha