۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۱۱

مشاور وزیر صمت:

بخشی از اختیارات وزارت صمت به استانها واگذار می شود

بخشی از اختیارات وزارت صمت به استانها واگذار می شود

قزوین- مشاور وزیر و مسئول امور هماهنگی استان های وزارت صمت گفت: با تفویض اختیار در خصوص ثبت سفارش و ارز به استانها زمینه تسهیل در امور صادرکنندگان وتولیدکنندگان فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور ایرج موفق مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صمت، داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان ضمن تقدیر از خدمات ۵ ساله علی پرزحمت رئیس سابق، سعید نبیل به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین معرفی شد.

ایرج موفق در این مراسم اظهار داشت: باید پذیرفت در چند سال اخیر بخش تولید و صنعت از مشکلات زیادی در رنج بوده و برای کاهش مشکلات هم راهکاری مختلفی از سوی دولت با کمک بخش خصوصی اتخاذ شده است تا از شرایط عبور کنیم.

وی اضافه کرد: برای تسهیل در امور تولیدکننده و صادرکنندگان، وزیر صنعت بخشی از اختیارات را به استان‌ها تفویض کردند تا موجب روانی امور شود.

موفق بیان کرد: در ثبت سفارش و نوسان قیمت ارز و تأمین مواد اولیه مشکلات زیادی داشتیم که خوشبختانه با تفویض اختیار به استان‌ها امروز ثبت سفارش و ارز به استان‌ها واگذار شده است.

مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صمت یادآور شد: با این تفویض اختیار هر کس در استان‌ها درخواست می‌دهد و دستورالعمل تولید و اشتغال و تسهیلات نوسازی تجهیزات هم ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: استان قزوین در صنعت جایگاه خوبی دارد و حدود ۴.۶ درصد صنایع کشور در این استان مستقر شده و ۴ هزار پروانه صنعتی هم صادر شده است.

موفق اضافه کرد: استان قزوین بیش از ۱۸۰۰ جواز تأسیس دارد که ۴۲۰ جواز بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و توانسته‌اید در سال جاری با همه مشکلات صادرات خود را تا دوبرابر برسانید که ارزشمند است.

وی بیان کرد: در سازمان توسعه تجارت برای استان سهم ۴۵۰ میلیون دلاری در صادرات پیش بینی شد که تاکنون به ۸۵۰ دلار رسیده و دو برابر شده است.

موفق از تدوین سند راهبردی نساجی کشور خبر داد و اظهار داشت: با سیاست‌های اجرا شده خوشبختانه محدودیت سقف و سابقه در ثبت سفارش برداشته شده که می‌تواند برای صادرکنندگان راضی کننده باشد.

بخش معدن نیازمند توجه بیشتر است

مشاور وزیر صمت اضافه کرد: بخش معدن در قزوین با داشتن شش گروه ماده معدنی و بیش از ۲۰۰ معدن فعال و ارزش افزوده‌ای که این بخش می‌تواند ایجاد کند نیازمند توجه بیشتر است که امیدواریم در مدیریت جدید به آن عمل شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های استان یادآور شد: کسب رتبه اول در رفع موانع تولید و رتبه چهارم در دریافت تسهیلات از موفقیت‌های این استان است که باید مورد تقدیر قرار گیرد.

مشاور وزیر صنعت در ادامه ضمن تشکر از خدمات ۵ ساله پرزحمت رئیس سابق، از رئیس جدید این سازمان به عنوان فردی از جنس صنعت یادکرد و گفت: آقای نبیل فردی بومی و صنعتی است که امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت‌ها این حوزه را بخوبی مدیریت کند.

در ادامه ضمن تقدیر از خدمات ۵ ساله علی پرزحمت رئیس سابق، سعید نبیل به عنوان رئیس جدید سازمان صمت استان قزوین معرفی شد.


 

کد خبر 4571635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha