۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۵۹

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان:

سیلاب به ابنیه فنی و راه‌های دامغان ۳.۵ میلیارد تومان خسارت زد

سیلاب به ابنیه فنی و راه‌های دامغان ۳.۵ میلیارد تومان خسارت زد

دامغان-رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان بابیان اینکه ۷۰ درصد امکانات و تجهیزات راهداری این شهرستان فرسوده است، گفت:سیلاب به ابنیه فنی و راه‌های دامغان ۳.۵ میلیارد تومان خسارت زد.

ابوالفضل نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بارش باران و جاری شدن سیل طی چند روز اخیر ۳.۵ میلیارد تومان به ابنیه فنی و راه‌های اصلی و روستایی دامغان خسارت وارد کرد، ابراز داشت: ۵۰ درصد خسارت ابنیه فنی و مابقی روسازی و زیرسازی محورهای اصلی و راه‌های روستایی شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: محور روستایی حداده، مهمان‌دوست در شرق، بادله کوه در شمال، نشست و رانش زمین در محور اصلی و در محدوده روستای قدرت‌آباد و علی‌آباد مطلب خان در غرب و محور روستایی در روستاهای معلمان، صالح آبادو، خورزان، رشم، سوسنوار، حسینان، سلطانیه و علیان در جنوب دامغان مهم‌ترین محورهایی که سیل به آن‌ها خسارت زده است.

کمبود تجهیزات مهمترین چالش

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان بابیان اینکه ۴۰ دستگاه ابنیه فنی در سیلاب دچار خسارت شدند، ابراز داشت: ضمن وسایل و تجهیزات راه‌سازی، ۱۵ کیلومتر راه اصلی و پنج کیلومتر راه روستایی در پی بارش باران و جاری شدن سیل در شهرستان آسیب دیدند.

نظری در ادامه تصریح کرد: دو دستگاه لودر، شش دستگاه کمپرسی، شش دستگاه خودروی سبک و دیگر تجهیزات لازم بعد از بارندگی و جاری شدن سیل از سوی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان به همراه عوامل و نیروهای راهداری به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

وی بابیان اینکه کمبود تجهیزات مهم‌ترین مشکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان است، افزود: برای برون‌رفت از مشکل و ترمیم و اصلاح محورهای اصلی و روستایی دچار بارندگی و سیل در دامغان از تمام امکانات و دستگاه‌های موجود استفاده شد.

فرسودگی ۷۰ درصد تجهیزات

رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای دامغان بابیان اینکه این اداره به ۱۲۰ روستای شهرستان در طول سال خدمات ارائه دهد، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا با تأمین اعتبارات لازم امکانات و تجهیزات خودرویی این اداره به روز شود تا در زمان وقوع حوادث و مشکلات جاده‌ای بهتر بتوان وارد عمل شد.

نظری در ادامه تصریح کرد: ۷۰ درصد امکانات و تجهیزات اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دامغان فرسوده و قابل به‌کارگیری در زمان بروز حوادث از قبیل سیل و غیره نیست و این امر با وجود مشکلات در آن مقطع می‌افزاید.

وی بابیان اینکه ۳۳ درصد راه‌های استان سمنان در دامغان قرار دارد، افزود: این شهرستان از ۴۳۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۴۷۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی برخوردار است.

کد خبر 4577550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha