۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان:

شاهرود میزبان بیشترین تعداد مسافران نوروزی در استان سمنان بود

شاهرود میزبان بیشترین تعداد مسافران نوروزی در استان سمنان بود

سمنان - دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان درباره آخرین وضعیت و آمار اسکان و بازدید مسافران گفت: بیشترین تعداد مسافران نوروزی در شاهرود اقامت یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، مهدی جمال با بیان اینکه بیشترین تعداد مسافران نوروزی در شاهرود اقامت کردند، تاکید کرد: شب گذشته بیش از هشت هزار مسافر نوروزی در شاهرود، شش هزار نفر در دامغان و بیش از سه هزار نفر نیز در سمنان اقامت یافتند.

وی افزود: در مجموع ۲۳ هزار و ۸۹۷ مسافر نوروزی شب گذشته در استان سمنان اقامت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از بازدید بالغ بر ۸۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان در روز گذشته خبر داد و گفت: میزان بازدیدها از جاذبه‌های استان در روز گذشته و در مقایسه با روز مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش دارد.

جمال بیان کرد: استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۸ اثر تاریخی شناسایی شده است و بالغ بر ۷۹۳ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه تدوین و نهایی شدن سند توسعه گردشگری استان سمنان در برنامه‌ریزی دقیق در حوزه گردشگری استان و به تفکیک شهرستانی بسیار مؤثر است، ابراز کرد: اطلاع رسانی و آموزش برای ترویج گردشگری دو اصل اساسی هستند لذا در نوروز امسال به طور ویژه بر موضوع اطلاع رسانی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای اطلاع رسانی گسترده به مسافران تاکید شد و بر این اساس میزان اقامت مسافران در استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان سمنان بیان کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت انتشارات، در نوروز امسال از ظرفیت اطلاع رسانی در فضای مجازی از جمله اپلیکیشن، ربات فضای مجازی، کیوآرکد و … به خوبی استفاده شد.

جمال با تاکید بر آموزش تمام اقشار مردم، گفت: آموزش اصناف، تاکسیران‌ها و اقشار مختلف مردم امسال اجرایی می‌شود.

وی خواستار مشارکت عمومی در زمینه جابه‌جایی زندان سمنان و تخلیه کاروانسرای تاریخی مرکز این شهر شد و افزود: این موضوع به طور ویژه پیگیری می‌شود.

کد خبر 4578761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha