۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸

استاندار خوزستان:

۲۷ روستای خوزستان تخلیه شدند/ دستور تخلیه ۴۴ روستای دیگر

 ۲۷ روستای خوزستان تخلیه شدند/ دستور تخلیه ۴۴ روستای دیگر

اهواز- استاندار خوزستان با اشاره به تخلیه ۲۷ روستا در استان گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از حجم مخازن سدهای خوزستان پر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: تاکنون ساکنان ۲۷ روستای خوزستان تخلیه شده‌اند و به ساکنان ۴۴ روستای دیگر نیز که در خطر سیلاب قرار دارند، اعلام کرده‌ایم که محل سکونت خود را ترک کنند.

وی افزود: ۲۷ روستایی که ساکنان آنها از محل زندگیشان منتقل شده‌اند، صرفاً دچار آبگرفتگی نشده بودند و برخی از آن روستاها در خطر سیلاب قرار داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سیل‌بندها در بسیاری از مناطق تقویت شده‌اند، تصریح کرد: به دلیل مسائل ایمنی در حال تخلیه روستاهایی هستیم که در خطر سیلاب قرار دارند و در این زمینه در حال قانع کردن ساکنان روستاها هستیم که محل زندگی خود را ترک و به مناطق امن بروند.

شریعتی با بیان اینکه شاهد سرریز از سدهای خوزستان نبوده‌ایم، ادامه داد: مدیریت سدها در کنترل است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: طغیان رودخانه و همچنین بارش‌ها در استان‌های بالادست به سمت خوزستان می‌آید و استان را با شرایط فعلی مواجه کرده است و باید این سیلاب‌ها نیز کنترل شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از حجم مخازن استان خوزستان پر شده است و در این زمینه باید با مدیریت مناسب و تدبیر شرایطی را فراهم کنیم که شاهد کمترین خسارت اجتماعی، فنی و دیگر خسارت‌ها باشیم.

کد خبر 4579590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha