۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴

جانشین پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد

تعامل با پلیس تضمین‌کننده امنیت پایدار در نوروز ۹۸

تعامل با پلیس تضمین‌کننده امنیت پایدار در نوروز ۹۸

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: تعامل و مشارکت مردم با پلیس تضمین‌کننده امنیت پایداردر مأموریت نوروز ۱۳۹۸ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید عطایی در جلسه مشترک قرارگاه نوروزی ابوذر پلیس پیشگیری ناجا با رؤسای پلیس پیشگیری فرماندهان انتظامی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به نقش و اهمیت سرمایه‌های اجتماعی در تولید و حفظ امنیت پایدار در مأموریت نوروز ۱۳۹۸ اشاره و اظهار کرد: سرمایه‌های اجتماعی در واقع به‌عنوان بعد معنوی اجتماع با دریافت توصیه‌ها و پیام‌های پیشگیرانه پلیس در مأموریت نوروز ۱۳۹۸ نسبت به اتخاذ تدابیر مناسب اقدام که این رفتار مشارکت‌پذیر آنان باعث شد، میزان بیشتری از معضلات موجود در ایام نوروز کاهش یابد.

وی افزود: سرمایه‌های اجتماعی در نوروز ۱۳۹۸ در ساختار مثبت خود توانست نقش خوبی را در کنار پلیس برای تثبیت امنیت پایدار داشته باشد به‌طوری‌که مشکلات کمتری در این مدت پیش روی جامعه در سطح کشور داشتیم.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: همکاری شهروندان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی و انسانی پلیس را قادر کرد تا با کمترین هزینه و دشواری در پیشگیری از جرم موفقیت‌های چشمگیری را در مأموریت نوروز ۱۳۹۸ داشته باشد.

سردار عطایی با اشاره به بارش‌های اخیر که از روزهای پایانی سال ۹۷ شروع شده است، گفت: هرچند مشکلاتی را به‌خاطر سیل پیش رو داشتیم اما همه بخش‌های نظام با پشتیبانی مردم در یک مشارکت ملی مثال‌زدنی بحران سیل را مدیریت کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در کنار مأموریت اصلی خود در امر تأمین نظم و امنیت مسافران نوروزی با آمادگی کامل در مناطق سیل‌زده حضور داشت و ضمن برقراری نظم و آرامش در این مناطق نسبت به امدادرسانی در کنار سایر نهادها اقدام کرد.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: پلیس در راستای صیانت از سلامتی مردم در مناطقی که ستادهای مدیریت بحران، ممنوعیت تردد یا توقف را صادر کند با قاطعیت عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: جلوگیری از بی‌نظمی اجتماعی نیازمند مشارکت و همدلی همه اقشار جامعه است و پلیس از همه مردم درخواست دارد تا در این امر مهم یعنی مدیریت بحرانی که به واسطه سیل سلامت مردم را تهدید می‌کند با خادمان خود در نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند، تا با تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده به مرحله پیشگیری تعاملی و مشارکتی که امروز مؤثرترین نوع پیشگیری است، دست یابیم.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به سنت دیرینه مردم در استقبال از روز طبیعت، تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست، یگان حفاظت جنگل‌ها و مراتع و سایر بخش‌های پلیس برای تأمین نظم و امنیت مردم در مناطق تفریحی حضور دارند و برای آرامش مردم خدمات‌رسانی انتظامی خواهند داشت.

سردار عطایی تاکید کرد: مردم برای حذف و کاهش آسیب‌های احتمالی در روز طبیعت به توصیه‌های مأموران توجه کافی داشته و با پلیس همکاری کنند؛ همچنین شهروندان از توقف در کنار رودها و دامنه کوه‌ها برای صیانت از خانواده خود، خودداری کنند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا در خاتمه گفت: مهم‌ترین پیامد مثبت سرمایه اجتماعی، شکل‌گیری یک فضای ارزشی بین پلیس و اجتماع برای تبادل و انتقال بهتر خدمات و اطلاعات بر پایه اعتماد به منظور فراهم شدن امنیت پایدار در راستای کاهش هزینه‌های مادی و معنوی در روز طبیعت است که برای استمرار این فضا باید تلاش شود جامعه‌ای مشارکت‌پذیر داشته باشیم.

کد خبر 4579710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha