۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸

فرمانده انتظامی شاهرود:

تصادفات منجر به فوت در شاهرود ۳۳ درصد کاهش داشت

 تصادفات منجر به فوت در شاهرود ۳۳ درصد کاهش داشت

شاهرود - فرمانده انتظامی شاهرود از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در طول ۱۸ روز تعطیلات نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: تصادفات جرحی نیز در این ایام ۲۸درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی کریمی صبح دوشنبه در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان ضمن اشاره به آمار تصادفات نوروزی، بیان کرد: از بیست و هفتم اسفندماه ۹۷ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ در سطح شهرستان شاهرود تصادفات فوتی ۳۳ درصد نسبت به نوروز قبل کاهش داشتند، ابراز کرد: در این بازه زمانی همچنین شاهد کاهش ۲۸ درصدی تصادفات جرحی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مجموع تصادفات در طول ایام نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است، ابراز کرد: پلیس در هفت نقطه شهرستان طی تعطیلات نوروزی استقرار داشت و در این ایام شاهد برگزاری دو هزار برنامه توسط ناجا بودیم که این امر علاوه بر اسکان و تأمین امنیت مسافران و بار ترافیکی بود.

فرمانده انتظامی شاهرود در ادامه از افزایش کشف سرقت در این شهرستان طی سال ۹۷ خبر داد و گفت: میزان کشف سرقت در شاهرود ۵۱ درصد و میزان کشف مواد مخدر ۵۵۷ درصد رشد داشته که نشان از اهتمام ویژه ناجا در این دو حوزه دارد.

کریمی با بیان اینکه شاخص کشف قاچاق کالا نیز از نظر ریالی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن از رشد ۴۵ درصدی برخوردار بود، ابراز کرد: کشف قاچاق کالا طی سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۶۵۶ میلیارد ریال بیشتر بود.

وی با بیان اینکه کشف سلاح جنگی و مواد محترقه نیز در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۱۰۰ و ۴۰۰ درصد افزایش داشته‌اند، تاکید کرد: در بحث عملکرد ناجا نیز در سال ۹۷ شاهد کاهش ۴۱ درصدی انتقادها و کاهش ۱۰۰ درصدی شکایت‌ها از پلیس بودیم همچنین تقدیرها و پیشنهادات در سامانه ۱۹۷ نیز به ترتیب ۱۳ و ۳۵ درصد افزایش داشتند.

فرمانده انتظامی شاهرود در ادامه با بیان اینکه ناجا برای تأمین امنیت هموطنان در طول ایام نوروز پرکارترین ایام را سپری کرد، ابراز کرد: نوروز را می‌توان ماراتون پلیس نامید.

کریمی بیان کرد: قبل شروع سال جدید با توجه به بارش برف، مسدود شدن و ریزش کوه در دو محور توسکستان و خوش ییلاق کار امدادی ناجا همراه با سایر نیروهای مسلح مانند ارتش و سپاه و … از همان ساعات نخست آغاز شد و این ورود سبب شد تا از تلفات انسانی جلوگیری شود.

کد خبر 4584581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha