۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳

نجفی خوشرودی در تذکر شفاهی:

وزارت حوادث غیر مترقبه تشکیل شود

وزارت حوادث غیر مترقبه تشکیل شود

نماینده مردم بابل در مجلس، خواستار تشکیل وزارت حوادث غیر مترقبه و یا بلایای طبیعی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی خوشرودی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: سیلاب اخیر حاصل سال‌ها کم توجهی به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و عدم توجه به مسائل زیست محیطی و دستکاری در طبیعت است.

وی اظهار داشت: بلایای طبیعی نباید تبدیل به فرصتی برای تسویه حساب‌های سیاسی و یا اقدامات نمایشی شود و پیش از این اقدامات باید مدیریت بحران در ایران منسجم، متمرکز و با روش‌های معقولانه و ویژه از تکرار وقوع این حوادث جلوگیری کند.

نماینده مردم بابل در مجلس تصریح کرد: اینکه چکمه بپوشیم و در میان سیلاب عکس بگیریم شاید در کوتاه مدت برخی مردم و مصیبت دیدگان را اقناع کند اما چنان چه مدیریت بحران بلنگد که این گونه بود، وعده‌ها محقق نشود، زیرساخت‌ها اصلاح نشود و در یک کلام مردم احساس کنند که توجه به حل بحران صرفاً در همان چند روز بوده و در عمل تغییرات قابل توجهی در شرایط زندگی آنان و مقابله با بحران‌های جدید صورت نمی‌گیرد، دقیقاً کارکرد آن چکمه پوشی و عکس گرفتن به کارکرد ضد خود تبدیل خواهد شد.

نجفی خوشرودی تأکید کرد: در این راستا پیشنهاد می‌کنم وزارت حوادث غیرمترقبه یا بلایای طبیعی تشکیل شود و مدیریت بحران باید تجمیع و متمرکز شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سیلاب اخیر چند شهر مازندران از جمله بابل دچار مشکلات عدیده شده اند که لازم است هرچه سریع‌تر این مشکلات مرتفع شود.

کد خبر 4584710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha