۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷

فرماندار پیشوا مطرح کرد؛

ضرب العجل تهیه و ارسال محموله کمک‌های پیشوا به سیل زدگان خوزستان

ضرب العجل تهیه و ارسال محموله کمک‌های پیشوا به سیل زدگان خوزستان

پیشوا- فرماندار پیشوا با تأکید بر ضرورت تسریع در کمک رسانی به سیل زدگان استان خوزستان گفت: همه دستگاه‌های شهرستان باید طی ۲۴ ساعت آینده نسبت به تهیه و ارسال کمک‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی مشارکت در کمک رسانی به سیل زدگان استان خوزستان با بیان اینکه اکثر استان‌های کشور با مسائل ناشی از سیل دست به گریبان هستند، اظهار داشت: با تدابیر و حضور مدیران و ۱۱ هزار نیروی فعال در سطح استان تهران موضوع سیلاب به خوبی مدیریت و از حوادث مخرب پیشگیری شد.

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به اینکه برنامه ریزی و اقدام مناسب خسارات ناشی از حوادث طبیعی را کاهش می‌دهد، افزود: باید بهسازی مسیل ها و انهار در دستور کار ارگان‌های مزتبط قرار گیرد و به ویژه آمادگی لازم در مجموعه شهرداری برای کنترل روان آب‌های ناشی از رهاسازی سدها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان تهران به عنوان معین استان خوزستان در زمینه امدادرسانی انتخاب شده است، تصریح کرد: برای لرستان و گلستان کمک‌هایی از شهرستان پیشوا ارسال شده است ولی از الان موظف هستیم همه کمک‌ها از ماشین آلات و تجهیزات گرفته تا نیروی انسانی را به استان خوزستان اعزام کنیم و این کمک‌ها باید با هماهنگی فرمانداری صورت گیرد.

عباسی به تشکیل شورای مدیریت بحران استان تهران در خوزستان اشاره و عنوان کرد: نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان در مناطق سیل زده خوزستان مستقر و حساب متمرکزی جهت جمع آوری کمک‌های نقدی ایجاد شده است.

وی به ضرب العجل تهیه و ارسال محموله کمک‌های شهرستان پیشوا طی ۲۴ ساعت آینده اشاره کرد و افزود: همه نهادها به ویژه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها بنا به بضاعت روستایی و تکلیفی که بر عهده دارند باید امکانات موجود و کمک‌های مردمی را برای ارسال به خوزستان جمع آوری و ارسال کنند.

فرماندار شهرستان پیشوا با تأکید بر پرهیز از معطلی ناشی از بروکراسی برای کمک به سیل زدگان، تصریح کرد: در حال حاضر نایلون، گونی، پتو، اقلام بهداشتی، آذوقه، کنسروجات و دارو مهمترین نیازمندی‌های مردم سیل زده خوزستان است که باید هر چه سریع‌تر این موارد را فراهم کنیم.

در ادامه جلسه هر یک از مسئولان حاضر در جلسه به بیان ظرفیت و امکانات خود برای جمع آوری و ارسال کمک به استان خوزستان پرداختند.

کد خبر 4585077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha