۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد خبر داد:

بازسازی ۱۸۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از سیلاب در بروجرد

بازسازی ۱۸۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از سیلاب در بروجرد

بروجرد- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: به دنبال سیلاب اخیر ۱۸۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده که از محل اعتبارات حوادث بازسازی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ریاضتی عصر چهارشنبه در شورای اداری بخش اشترینان با بیان اینکه به دنبال سیلاب اخیر ۱۸۰ واحد مسکونی روستایی از محل حوادث در بروجرد احداث خواهد شد، اظهار داشت: در اثر بارش‌های اخیر و بروز سیلاب در اشترینان روستاهای کفشگران و کرکیخان دچار سیل و خسارت شدند.

وی تصریح کرد: در این سیل تعداد ۱۸۰ فقره واحد مسکونی روستایی از محل حوادث احداث خواهد شد که امید است با افزایش میزان اعتبارات احداث خسارات وارده جبران شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد با بیان اینکه سیلاب اخیر در ۵۰ ساله گذشته کم سابقه بوده است، ادامه داد: بجز احداث، تعمیرات و بهسازی ساختمانی هم داریم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات کافی این مهم در اشترینان انجام شود.

ریاضتی تاکید کرد: در زلزله سال ۸۵ نزدیک به ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از طرف بنیاد مسکن بروجرد احداث شد که ۸۴ درصد از واحدهای روستایی بروجرد تبدیل به احسن شدند یعنی از میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم.

وی گفت: همچنین در حال حاضر ۱۵۴ واحد با تسهیلات ۲۵ میلیون تومان و ۱۱۴ واحد با تسهیلات ۲۰ میلیون تومان از محل طرح ویژه در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد افزود: همچنین با همکاری خیرین مسکن ساز یک پروژه ۷۲ واحدی در فاز ۳ شهرک اندیشه بروجرد مختص مدد جویان بهزیستی که نیمه کاره رها شده بود نیز به بهره برداری رسانده‌ایم.

ریاضتی تصریح کرد: در راستای انبوه سازی مسکن روستایی یک پروژه ۵۴ واحدی نیز در دست ساخت و تکمیل است که اعلام کرده‌ایم متقاضیانی که تمایل دارند می‌توانند برای خرید این واحدها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه صدور سند ۸ هزار و ۲۴۷ جلد سند روستایی صادر کرده‌ایم، ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۶ روستای فعال در بروجرد و ۱۴۴ روستا بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که این ۱۴۴ روستا دارای مصوب طرح هادی هستند و ۵۰ روستا نیز افق ۱۰ ساله آنها به اتمام رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد، افزود: در بخش اجرای طرح هادی به حمایت جدی دولت نیاز داریم چرا که آنچه شایسته است در برخی از روستاها هنوز طرح هادی به طور کامل اجرا نشده و در حال حاضر نزدیک ۸۰ روستا بین یک فاز تا سه فاز طرح هادی آنها عملیاتی شده است.

به گفته ریاضتی، در سال گذشته حدود یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در شهرستان بروجرد هزینه شده است.

کد خبر 4587593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha