۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

آمار نزاع و تصادفات در خراسان جنوبی نگران کننده است

آمار نزاع و تصادفات در خراسان جنوبی نگران کننده است

بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی باتاکید بر اینکه باید قصورهای پزشکی در جامعه به حدأقل برسد، گفت: آمار پرونده های نزاع و تصادفات در استان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فعالیت پزشکی قانونی به واسطه ارتباط با حقوق مردم بسیار مهم و حیاتی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: از طرف دیگر پزشکی قانونی کاشف حقیقی است که قاضی بر اساس آن رأی صادر می‌کند و از این منظر کارشناسان فعال در این حوزه باید بسیار مراقب اظهار نظرهای خود باشند.

عبادی با اشاره به برخی پرونده‌های قصور پزشکی و تأیید آن توسط پزشکی قانونی، ادامه داد: پرونده‌های قصور پزشکی که گاه در لفظ از آن به اشتباه پزشک نام می‌بریم نشان از کمرنگ شدن اخلاق پزشکی در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه پرونده‌های نزاع و تصادفات در خراسان‌جنوبی نیز نگران کننده است، گفت: در یک تحلیل درباره چرایی این پرونده‌ها می‌توان گفت مردم کویر بیشتر صفراوی مزاج هستند که یکی از خصلت‌های این مزاج شتاب و عجله است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به سقط جنین یادآور شد: مواردی از سقط از منظر قانونی و شرعی بلا اشکال است ولی در سایر موارد اینکه به راحتی جان یک مخلوق خداوند را می‌گیریم خلاف دستور الهی است.

کد خبر 4591385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha