۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳

فرماندار پیشوا خبر داد؛

تولید سالانه ۳۹۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در پیشوا

 تولید سالانه ۳۹۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در پیشوا

پیشوا- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: سالانه ۳۹۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در پیشوا تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی ظهر سه شنبه در مراسم روز مزرعه از فعالان بخش کشاورزی و دامپروری به ویژه مجموعه کشاورزی و دامپروری صالحی صفاری که زمینه برگزاری این مراسم را فراهم کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار داشت: برگزاری این گردهمایی فرصتی برای ترویج دستاوردهای تحقیقاتی است تا فعالان و محققان این حوزه به ارائه و تبادل نتایج آخرین یافته‌های تحقیقاتی خود در حوزه زراعی و دامی بپردازند.

فرماندار شهرستان پیشوا با بیان اینکه بیش از ۱۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای در شهرستان وجود دارد، افزود: سالانه ۳۹۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در پیشوا تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش روز افزون تقاضای محصولات غذایی نیازمند برنامه ریزی جهت توسعه گلخانه‌ها در شهرستان پیشوا هستیم.

عباسی خاطرنشان کرد: با تغییر الگوهای کشت و به کارگیری مکانیزاسیون میزان تولید محصولات زراعی افزایش یافته و زمینه رونق در شهرستان پیشوا فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت اراضی کشاورزی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی ضرورت داشته و باید با تدابیر و نظارت لازم، از این سرمایه بزرگ حفاظت و حراست شود.

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان پیشوا گفت: اقلیم خشک شهرستان پیشوا و کمبود منابع آبی ایجاب می‌کند روش‌های نوین آبیاری و بهینه سازی مصرف آب در دستور کار کشاورزان و دامداران قرار گیرد.

 

کد خبر 4592845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha