۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۵۴

محورهای سخنان لاوروف در مجمع همکاری کشورهای عرب- روسیه

محورهای سخنان لاوروف در مجمع همکاری کشورهای عرب- روسیه

وزیر خارجه روسیه در مراسم افتتاحیه پنجمین مجمع همکاری کشورهای عرب- روسیه گفت: همراه با کشورهای عربی، راهکارهایی را برای جلوگیری از مداخلات خارجی در خاورمیانه پیدا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنانی در مراسم افتتاحیه پنجمین مجمع همکاری کشورهای عرب- روسیه که در سطح وزیران در مسکو برگزار می‌شود، گفت: همراه با کشورهای عربی، راهکارهایی برای جلوگیری از مداخلات خارجی در خاورمیانه و شمال آفریقا جستجو و پیدا خواهیم کرد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه برای اولین بار است که وزرای ۱۴ کشور مختلف و مقامات کشورهای عضو اتحادیه عرب در چنین نشستی گردهم آمده اند، تاکید کرد: این نشست یک رویه خوب برای بحثی کارآمد در خصوص مسائل بین المللی و منطقه‌ای است.

وی در ادامه افزود: امروز محور اصلی بحث‌های ما در خاورمیانه و شمال آفریقا؛ موضوع فلسطین و اسرائیل، سوریه، لیبی، بحران یمن، مبارزه با تروریسم و جلوگیری از گسترش سلاح‌های شیمیایی است.

لاوروف در ادامه افزود: امیدواریم این نشست گامی در راستای ایجاد گفتگوی آزاد و سازنده میان کشورهای شرکت کننده باشد. امیدواریم در خاورمیانه و شمال آفریقا، راه حل‌هایی برای رفع بسیاری از مشکلات و همچنین راه‌هایی برای جلوگیری از دخالت‌های خارجی در امور داخلی دولت‌های منطقه بیابیم.

کد خبر 4592908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha