۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۰:۵۸

برگزیدگان هفته هنر انقلاب اسلامی در قزوین معرفی شدند

برگزیدگان هفته هنر انقلاب اسلامی در قزوین معرفی شدند

 قزوین- در مراسمی با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور برگزیدگان هفته هنر انقلاب اسلامی در قزوین معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در گرامیداشت سالروز شهادت مرتضی آوینی سه شنبه شب با حضور کوروش زارعی مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان، استان، کریمی مسئول بسیج هنرمندان ربیعی مدیرکل امور بانوان استانداری، بیدخام مدیرکل اجتماعی، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از هنرمندان در سالن آمفی تئاتر کتاب خانه امام خمینی قزوین برگزار شد.

علی قانع نماینده هیئت داوران دومین جشنواره استانی در بخش داستان با قرائت بیانیه داوران گفت: کارهای خوبی در این بخش ارائه شد اما ادبیات بومی فقط استفاده از چند کلمه محلی نیست بلکه باید وقتی چشم می‌بندی فُضای بومی را احساس کنید.

وی افزود: ما ملت حماسه و داستان و قصه هستیم و رشد کمی و کیفی در آثار داستانی دیده می‌شود و نویسندگان بومی خوب قلم زدند و ارتقا تکنیک در آثار دیده می‌شود و حضور بانوان پر رنگ است.

قانع تصریح کرد: حجم زیادی از آثار به دلیل نداشتن پرداخت از تبدیل شدن به داستان بازماندند اما توجه به فرم کمتر دیده می‌شد و قصه فدای شگردهای نو شده بود و بومی
گرایی در داستان‌ها دیده می‌شد.

سه نفر برتر و ۴ برگزیده داریم. بیانیه داوران را قرائت کرد. در ادامه از سه نفر برتر و ۴ نفر منتخب در بخش داستان کوتاه تجلیل شد.

داستان «گرمابه نیستان» از مجید رحمانی اول شد، داستان «متین» از زینب السادات موسوی دوم و داستان «روسری» از کوثر شیخی سوم شد.

از چهار داستان هم تقدیر شد.

از داستان‌های «میراث آشتی» از مرضیه زرآبادی، «قانون وارستگی» از مهسا زارعی، داستان «کل عباس» از عظیم کوچاری و داستان «راه بی پایان» از گیتی باقری تجلیل شد.

محمد برین نماینده هیئت داوران ورک شاپ طراحی پوستر شعار سال گفت: کارهای خوبی در شرایط غیر مناسب به صورت زنده ارائه شد که سادگی و موجز بودن، توجه به نوشتار از ویژگی‌های آن بود که از ۳۰ اثر دریافتی تعداد ۴ اثر به عنوان برتر معرفی شد.

بر اساس نظر هیئت داوران در طراحی پوستر سال، مهری زند باف. کوثر دلخوش. آناهیتا نصیر زاده. پریسا خان محمدی به ترتیب اول تا سوم شدند.

همچنین برترین‌های دومین همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند.

در ادامه کیوان حبیبی نماینده هیئت داوران جشنواره تئاتر چهل نمایش و چهل مسجد نفرات برتر را معرفی کرد.

با نظر هیئت داوران نمایش «خوب، بد، زشت» به کارگردانی محمد یغمایی به عنوان اثر اول انتخاب شد، سینا عسگر زاده به عنوان بازگیر برگزیده مرد و عاطفه همتی به عنوان کارگردان برگزیده و محمد علی گلی زاده به عنوان کوچک‌ترین بازگیر انتخاب شد.

همچنین از چهره‌های شاخص هنری استان در سال گذشته تجلیل شد.

با نظر هیئت داوران از مهدی مردانی شاعر، حسن احمدیان، صغری شمسینی، زینب السادات موسوی، رضا فضلی به عنوان نویسندگان برتر، در سرود از علی اصغر ارداقیان، نقاشی از حدیثه سلطان شاهی تجلیل شد و چهره برتر هنری در سال گذشته میثم ملکی عکاس استان به دلیل دو ماه حضور در سوریه برای به تصویر کشیدن وقایع این کشور معرفی شد.

کد خبر 4593119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha