۲۰ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۳۳

حسن حسندوست در گفتگو با مهر:

ریتم تدوین "جایی در دوردست" آرام است

ریتم تدوین "جایی در دوردست" آرام است

با توجه به فضا و داستان فیلم که در یک محیط روستایی و جنگلی می‌گذرد، ریتم تدوین "جایی در دوردست" خسرو معصومی عین زندگی آرام است.

حسن حسندوست در مورد همکاری برای تدوین این فیلم به خبرنگار مهر گفت: "بعد از تجربه مشترک در تدوین فیلم "رسم عاشق کشی" و موفقیت فیلم، به خاطر برخورداری از دیدگاههای مشترک با پیشنهاد همکاری دوباره معصومی انجام تدوین فیلم "جایی در دوردست" را بر عهده گرفتم."

این تدوینگر خاطرنشان ساخت: "داستان این فیلم قصه عشق و دلدادگی بین دو جوان روستایی در یک محیط طبیعی، آرام و بی سر و صداست. به طور طبیعی ریتم تدوین فیلم نیز با توجه به چنین شرایط آرامی عین زندگی آنهاست. البته در سکانس های چوب بری و قطع درختان با توجه به ضرورت داستان تدوین فیلم ریتم تندتری به خود می گیرد. اصولاً زمان بندی مناسب پلان ها با شناخت از فضا و مضمون فیلم و به کارگیری ضرباهنگ درست می تواند باعث ارتباط مخاطبان با فیلم و انجام یک تدوین خوب شود."

وی در خصوص نقش و اهمیت صدا در تدوین فیلم اظهار داشت: "صدای فیلم را فرامرز ابوالصدق انجام داده است. وی با توجه به شناخت و درک درستی که از جایگاه صدا در فیلم "جایی در دوردست" داشت، به خوبی توانست از عنصر صداهای محیطی که ملایم و لطیف هستند در جهت انتقال مفاهیم به مخاطب استفاده کند. بیشتر داستان در دل طبیعت و جنگل می گذرد. صداهای طبیعی نقش فضاسازی صوتی در تدوین فیلم پیدا کرده اند."

کد خبر 459518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha