۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵

امام جمعه یزد:

مدیریت معادن به افراد بومی واگذار شود

مدیریت معادن به افراد بومی واگذار شود

یزد ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: یکی از راه های پیشرفت و عدم اتکا به درآمدهای نفتی، واگذاری مدیریت معادن به افراد بومی در مناطق مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مهریز اظهار داشت: جوانان می‌توانند با بکارگیری دو مقوله تفکر و تعقل به رونق تولید و چه بسا به درجات بالایی از علم و دانش در دنیا دست یابند.

وی افزود: با برنامه ریزی ویژه مدیران و نیروهای انسانی می‌توان از ظرفیت‌های کم نظیر انسانی و طبیعی که انگیزه زیادی در انجام فعالیت‌های ویژه برای پیشرفت انقلاب اسلامی دارند، بهره برد.

ناصری ادامه داد: برای استفاده از همه فرصت‌ها باید با بکارگیری نیروی انسانی آموزش دیده به نوآوری‌های فراوانی دست پیدا کرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یک نیروی انسانی و مدیر موفق می‌تواند در پرتو تفکر به عملکردی مستحکم و به‌روزتر دست پیدا کند.

ناصری با اشاره به حدیث امام علی (ع) در مورد اهمیت تفکر عنوان کرد: مسئولان باید در مقابل افراد جامعه فکور و متدین باشند که همه دنیا به حال مردم ایران غبطه بخورند.

وی افزود: مشکل اساسی که سبب کندی پیشرفت در جامعه ما و کشور ایران شده، عدم نوآوری و وابستگی کشور به درآمدهای نفتی و واردات کالاهای خارجی است که این روند باید متوقف شود.

ناصری با اشاره به راه حل‌های به وجود آمدن نوآوری و پیشرفت ادامه داد: مسئولیت پذیر بودن، جلوگیری از خام فروشی به کشورهای خارجی، تکیه بر معادن و واگذاری مدیریت آنها به افراد بومی منطقه، سرمایه گذاری در صنایع با اشتغالزایی زیاد و هزینه کم و درآمد عالی مانند پوشاک همچنین ذخیره سازی آب باران و آبیاری قطره‌ای در صنعت کشاورزی می‌تواند باعث رونق تولید و نوآوری در کشور شود.

ضرورت استفاده از افراد بومی و متخصص برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مهریز

استاندار یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط امسال اعتبارات دولتی بسیار سخت است، اظهار داشت: باید همچنان به روند تولید و اشتغالزایی ادامه داد و هرگز عقب نشینی نکرد.

محمدعلی طالبی عنوان کرد: شهرستان مهریز ظرفیت‌های زیادی در اشتغالزایی دارد که باید با تدبیر و استفاده از افراد بومی متخصص بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام را عملیاتی کرد.

طالبی ادامه داد: امام جمعه و فرماندار مهریز در طول مدیریت خود به درخواست‌ها و مطالبات مردمی جامعه عمل پوشانده و موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب کرده‌اند.

کد خبر 4600575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha