۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

سیلاب ۱۰۸ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی کردستان وارد کرد

سیلاب ۱۰۸ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی کردستان وارد کرد

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان خسارت ناشی از بارندگی شدید و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی استان کردستان وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد جعفری شامگاه یکشنبه در اولین جلسه کارگروه استانی جبران خسارت کشاورزان سیل زده ناشی از سیل فروردین ماه ۹۸ اظهار داشت: بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل فروردین ماه ۹۸ به طور تقریبی تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان کردستان وارد شده است.

وی افزود: براساس دستور العمل مبنی بر امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده در سال گذشته از ۳۸ میلیارد تومان تخصیص ابلاغی از مرکز به استان کردستان، تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده ناشی از سرمازدگی فروردین و اردیبهشت ماه ۹۷ امهال شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در سال جاری جبران خسارت‌ها بصورت تعیین خسارت به کشاورزانی که در اثر بارندگی‌های فروردین ۹۸ دچار خسارت شدند تا حد امکان پرداخت می‌شود.

جعفری یادآور شد: شهرستان قروه با ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، بیجار با ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، کامیاران با ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و سنندج با ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بیشترین خسارت را متحمل شده اند.

وی بیان کرد: از زیر بخش‌های بخش کشاورزی استان کردستان، دام و طیور ۵۳ درصد بیشترین خسارت و باغبانی با ۲۶ درصد، زراعت ۹.۵ درصد، آب و خاک ۱۱.۵ درصد و سایر زیر بخش‌ها دو درصد از خسارت‌های اخیر ناشی از سیل را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در مجموع استان پنج هزار و ۵۰۵ واحد انبار علوفه دچار خسارت شدند که شهرستان قروه با دو هزار و ۳۹۴ واحد و بیجار با هزار و ۷۰۰ واحد از شهرستان‌هایی بودند که بیشترین امار خسارت را داشته اند.

جعفری اظهارداشت: هشت هزار و ۸۹۰ هکتار از اراضی استان نیز متحمل خسارت ناشی از بارندگی‌های فروردین ۹۸ شدند که شهرستان دیواندره با هفت هزار و ۴۰ هکتار و شهرستان مریوان با هزار و ۲۰۰ هکتار بیشترین خسارت را متحمل شدند.

وی افزود: اکیب های بررسی خسارت در ایام تعطیلات نوروز با وجود بارندگی‌های سنگین به بررسی خسارت پرداختند این بررسی‌ها کماکان ادامه دارد و به زودی امار نهایی خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی استان مشخص و در کار گروه استانی عنوان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: کارگروه‌های بررسی و تعیین خسارت در شهرستان‌ها فعال و با تشکیل جلسات با حضور فرمانداران شهرستانی نتایج خسارت را نهایی خواهند کرد و پس از ثبت در سامانه سجاد پرونده‌های خسارات را به کارگروه استانی منتقل و کارگروه استانی پس از تخصیص اعتبار از مرکز طبق دستورالعمل‌های مربوطه نسبت به پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره متناسب با سطح و میزان خسارات وارده به عرصه و واحد تولیدی به بهره بردار اقدام خواهند کرد.

کد خبر 4603000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha