۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۰۵

آلودگی اقیانوس‌ها به پلاستیک ۲.۵ تریلیون دلار خسارت وارد می کند

آلودگی اقیانوس‌ها به پلاستیک  ۲.۵ تریلیون دلار خسارت وارد می کند

نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد وجود انبوهی از پلاستیک در اقیانوس‌های جهان سالانه ۲.۵ تریلیون دلار خسارت به محیط زیست وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک تایمز، تا به حال اخبار مختلفی در مورد اثرات خطرناک آلودگی اقیانوس‌ها و دریاها به انواع آلاینده‌های زیست محیطی منتشر شده است، اما اطلاعات دقیقی در مورد اثرات اقتصادی و مالی این پدیده وجود نداشته است.

بررسی جامعی که در مورد این موضوع توسط پژوهشگران انگلیسی صورت گرفته، حاکیست زباله‌های پلاستیکی که به دریا ریخته می‌شوند نه تنها حیات انواع آبزیان و جانوران دریایی را مختل می‌کنند، بلکه به طور مستقیم به زندگی انسان‌ها هم خسارت می‌زنند.

بر مبنای این پژوهش، جهان سالانه بین یک تا پنج درصد از ارزش اکوسیستم دریایی خود را به علت آلودگی آن به پلاستیک از دست می‌دهد. این امر به معنای تریلیون ها دلار خسارت به جوامع انسانی و کشورهایی است که حیاتشان به حفظ شرایط طبیعی دریاها و اقیانوس‌ها بستگی دارد.

آلودگی طبیعت دریا به پلاستیک سالانه ۳۳ هزار دلار به ازای هر تن به انسان‌ها خسارت می‌زند. این رقم بسیار هشدار دهنده محسوب می‌شود. بر اساس آخرین برآوردها سالانه بیش از ۸ میلیون تن زباله به اقیانوس‌ها سرازیر می‌شود.

نکته قابل تأمل اینکه، در این محاسبات خسارات ناشی از آلودگی اقیانوس‌ها بر صنایع مختلف دریایی، ماهیگیران، حمل و نقل دریایی، جهانگردی و سلامت انسان محاسبه نشده است.

کد خبر 4603041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha