۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵

رئیس نظام روانشناسی آذربایجان شرقی:‏

نیاز به مشاوره و روانشناس در جامعه وجود دارد

نیاز به مشاوره و روانشناس در جامعه وجود دارد

تبریز- رئیس نظام روانشناسی آذربایجان شرقی گفت: نیاز به مشاوره و روانشناس بخشی از نیازهای روزمره ‏مردم شده است.‏

به گزارش خبرنگار مهر، مجید محمود علیلو قبل از ظهر دوشنبه در جشنواره روز روانشناس در تبریز اظهار داشت: این نظام همواره بهزیستی را کنار خود دیده و برای مددکاران نیز نقش بالایی قائل است، برای فارغ التحصیلان ما هیچ سازمانی همچون بهزیستی نقش نداشته است.

وی با اشاره‌ای به بالا رفتن تعداد مراکز مشاور در استان طی سال‌های گذشته گفت: سال ۷۲ در تمامی تبریز تنها یک مرکز مشاوره داشتیم که شاید دو تا سه مراجعه داشت اما هم اکنون تعداد زیادی مرکز مشاوره در استان و شهر تبریز فعالیت می‌کنند.

رئیس نظام روانشناسی استان ادامه داد: هم اکنون مردم از مراجعه خود به روانشناس و مشاوران نه تنها شرمگین نشده بلکه به خود افتخار نیز می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به مشاوره و روانشناس بخشی از نیازهای روزمره مردم شده است، گفت: هم اکنون مردم برای حل مشکلات خود به دنبال متخصص حرفه‌ای می‌روند و نقش روانشناسان در این میان کاملاً روشن است.

علیلو با تاکید بر اهمیت نقش روانشناسان و مشاوران در زمینه اسیب های اجتماعی گفت: هم اکنون افزایش طلاق واقعیتی است که در کل کشور روند صعودی داشته و مشاوران و روانشناسان در این حوزه باید تلاش مضاعف داشته باشند.

وی ادامه داد: از مشاوران و روانشناسان محترم می‌خواهیم فرصت‌های رسمی برای شاد بودن مردم ایجاد کنند چرا که اگر قدرت اجرایی نداریم باید مشورت دهنده‌های خوبی باشیم.

کد خبر 4604201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha