۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خبر داد:‏

ارائه راهکار برای حل مشکلات حوزه روانشناسی در برنامه ششم توسعه ‏

ارائه راهکار برای حل مشکلات حوزه روانشناسی در برنامه ششم توسعه ‏

تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات ‏حوزه روانشناسی و مشاوره در برنامه ششم توسعه خبر داد. ‏

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا ساعی قبل از ظهر سه شنبه در جشنواره روز روانشناس و مشاور در تبریز اظهار داشت: ۷۵ الی ۸۰ درصد بخش سلامت مربوط به بخش سلامت روان می‌شود که البته در کشور ما پرداختن به موضوع روانشناسی و مراجعه به مشاور بهتر از قبل شده است.

وی ادامه داد: اما در این زمینه نباید تنها به کلانشهرها توجه کنیم چرا که به موضوع مراجعه به مشاور در شهرهای دورافتاده و روستاها چندان اقبالی نشان داده نمی‌شود.

ساعی افزود: بخشی از این امر به دلیل مباحث اقتصادی و بالا بودن هزینه مشاوره، تبلیغ نامناسب و عدم اطلاع مردم بر وجود بیماری‌های روحی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اظهار نگرانی نسبت به آسیب‌های نوظهور اجتماعی در بخش کودک و نوجوان گفت: این امر نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده و متأسفانه مشاوره به نوجوانان به خصوص در مدارس در اولویت‌های چندم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ضعف کارکردهای خانواده، مدرسه و نهادهای آموزشی که می‌توانند بهتر از این عمل کنند به جامعه منتقل می‌شود و این امر می‌تواند سلامت جامعه را تهدید کند.

ساعی با بیان اینکه در چند سال اخیر بحث کودک آزاری پررنگ‌تر شده، گفت: هم اکنون کودک آزاری در جامعه وجود دارد اما باید بررسی کنیم که منشأ کودک آزاری چیست که در این راستا ما در بخش قوانین در حال بررسی بندهای حمایتی هستیم اما اگر بخواهیم بررسی کلی کنیم نقش آموزش و شناسایی و بهره مندی از مشاوره و مددکاران درست به میان خواهد آمد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از افرادی که دست به خشونت می‌زنند اگر از زمان کودکی شناسایی شده و مورد درمان قرار گیرد با مشاوره‌های کوچک می‌توان از تنش‌های روحی آنها کاست.

وی با اشاره‌ای به توجه ویژه مجلس به موضوعات مربوط به جایگاه مشاوره گفت: در برنامه ششم به موضوع مشاوره و توجه به بحث روانشناسی توجه داده شده و بحث تحکیم خانواده را مطرح کرده و بحث بیمه این حوزه را نیز در نظر گرفته ایم.

کد خبر 4604260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha