۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸

معاون مشاوره و امور روان شناختی بهزیستی خبر داد:‏

حضور ۲۶۵ تیم روانشناسی و مشاوره در مناطق بحران زده اخیر کشور

حضور ۲۶۵ تیم روانشناسی و مشاوره در مناطق بحران زده اخیر کشور

تبریز- معاون مشاوره و امور روان شناختی بهزیستی از حضور ۲۶۵ تیم روانشناسی در مناطق ‏بحران زده اخیر کشور خبر داد.‏

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد وحیدنیا قبل از ظهر سه شنبه در جشنواره روز روانشناس و مشاوره در تبریز گفت: امروز باید توجه کنیم که فضا برای حضور روانشناسان در عرصه مهیا است اما از سویی بحث آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی هایی برای حوزه سلامت اجتماعی می‌طلبد.

وی با اشاره به تقریر پیوست اجتماعی در کشور گفت: اسفند سال گذشته و فروردین امسال، شورای فرهنگی در راستای تدوین سند کاهش آسیب‌های اجتماعی شروع به کار کرده که در این سند نقش روانشناسان و خدمات آنان مشهود است.

وحیدنیا با بیان اینکه روانشناسی از یک حیطه فردی به حیطه اجتماعی منتقل شده است، گفت: هم اکنون آسیب‌های زیاد در جامعه همچون طلاق، خشونت، اعتیاد و کودک آزاری در جامعه وجود دارد که روانشناسان باید به این حوزه وارد شوند.

معاون مشاوره و امور روان شناختی سازمان بهزیستی ادامه داد: از سویی مشارکت روانشناسان در بحران‌ها از جمله مباحثی است که مورد توجه قرار گرفته چرا که وقتی بحرانی حادث می‌شود، روزها گذشته و شاید خسارت‌های اقتصادی جبران شود اما اضطراب‌ها و استرس‌ها نیاز به پیگیری دارند.

وی افزود: در حوادث اخیر که بخشی از کشور را درگیر کرد، حضور روانشناسان در منطقه به خوبی مشهود بود به طوری که ۲۶۵ تیم در میدان حضور داشته و اقدام به ایجاد ۶۹ شبکه اجتماعی روانشناسی کردند.

وحیدنیا همچنین از پیگیری برخی سیاست‌ها در این معاونت خبر داده و گفت: یکی از این سیاست‌ها توسعه و تقویت بخش غیردولتی توانمند در این عرصه است، از سوی دیگر مشارکت با دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی از دیگر برنامه‌های مدنظر سازمان است.

کد خبر 4604354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha