۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

قرآن و اهل بیت دو وزنه سنگین فرهنگی هستند

قرآن و اهل بیت دو وزنه سنگین فرهنگی هستند

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: قرآن و عترت دو وزنه سنگین فرهنگی در معارف دین اسلام هستند و می‌توانند مکمل شخصیت ما باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر سه شنبه در نشست دبیران و فعالان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های خراسان شمالی، با بیان اینکه قرآن و اهل بیت به منزله دو بال برای پرواز است، اظهار کرد: افرادی که از قرآن و اهل بیت تبعیت می‌کنند در حقیقت دو بال معنوی را برگزیده‌اند تا از ملک به ملکوت و از فرش به عرش پرواز کنند.

یعقوبی در ادامه به علم آمیزی و اخلاق مداری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای بر علم و پژوهش و معنویت و اخلاق تاکید داشته‌اند، بنابراین باید این دو مهم را مورد توجه قرار داد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد دانشجویان با دو بال علم و پژوهش و معنویت و اخلاق پرواز کنند چرا که این دو بدون هم ضرر دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: بنابراین برای تأثیرگذاری در جامعه دینی باید به دو سلاح علم و پژوهش و معنویت و اخلاق مسلح باشیم و این دو توصیه می‌تواند یک مسلمان مؤمن و انقلابی و کار آمد تربیت کند.

یعقوبی در ادامه گفت: استکبار می‌داند شعار مرگ بر آمریکا جز ذات ما شده و از این ناراحت نیستند بلکه از وجود انقلاب ناراحت‌اند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی توحیدی است چرا که از درون با تحول شروع شده و امروز ایران به عنوان یک ابر قدرت در دنیا مطرح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین به اجرای طرحی طی جمعه این هفته اشاره کرد و گفت: این طرح با محوریت سفره افطاری نمادین و گل آذین به نام طرح اقبال و استقبال برای ماه رمضان اجرا می‌شود.

کد خبر 4604635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha