۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳

توسط انتشارات فاتحان انجام شد؛

عرضه چاپ دوم کتاب جنجالی رحیم مخدومی درباره عبدالحمید دیالمه

عرضه چاپ دوم کتاب جنجالی رحیم مخدومی درباره عبدالحمید دیالمه

کتاب «حزب دیالمه» نوشته رحیم مخدومی توسط انتشارات فاتحان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه و به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «حزب دیالمه» نوشته رحیم مخدومی با محوریت شخصیت شهید عبدالحمید دیالمه، طی روزهای گذشته توسط انتشارات فاتحان در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه و به چاپ دوم رسید.

چاپ اول این کتاب توسط ناشر مذکور به نمایشگاه آمده بود که به گفته مسئولان غرفه فاتحان، پس از اتمام نسخه‌های این نوبت چاپ، چاپ دومش عرضه شد. ظاهراً دانشجویان استقبال زیادی از این کتاب کرده‌اند و مرتب سراغ آن را از مسئولان غرفه انتشارات فاتحان می‌گیرند.

عبدالحمید دیالمه متولد سال ۱۳۳۳ در تهران و یکی از شهدای واقعه هفتم تیر ۱۳۶۰ و انفجار دفتر حزب جمهوری است که به‌علت سخنرانی‌ها و مواضعش در سال‌های انقلاب از جمله چهره‌های جنجالی تاریخ انقلاب محسوب می‌شود.

این کتاب با احتساب مقدمه و تصاویر ۱۶ فصل دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: پرونده‌ای که بسته نشد، مقدمه نویسنده، همه جا تاریک بود و ستاره‌ای چشمک می‌زد، دیالمه آنگونه که بود، فصل ظلمت، دیالمه آنگونه که ساخت، دیالمه در جنگ احزاب، فصل تحدی، بنی‌صدر علمدار جبهه تزویر، استقامت یاران دیالمه، علمدار مردم، ولایتمدار، شمع‌ها تماماً نور می‌شوند، دیالمه یه عالمه، هشام امام (مرور آرا و اندیشه‌های دیالمه)، ضمائم و عکس‌ها.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

... سعی نمودند مسلمانان مؤمن را با برچسب‌های گوناگون از میدان به در نمایند. می‌دانید چماق‌داری از آن ما و اسلام ما نبود. ما به‌عنوان مسلمان، استدلال و منطق داریم. چماق‌داری از آن نیروهای چپ و راستی بود که از ابتدای انقلاب وارد ایران شدند. و برای آن‌که بهترین امکانات را برای فرود آوردن چماق‌شان بر سر این ملت فراهم آورند، ظاهراً خود را ضد چماق معرفی کردند. و الا چه زمانی ما حرف حساب را نشنیده‌ایم؟ چه زمانی از بحث آزاد فرار کرده‌ایم که امروز آن‌ها به خود اجازه می‌دهند فریاد برآورند که ما اهل بحث آزادیم. و بقیه زور می‌گویند. اگر بنده و شما آگاه باشیم، خوب می‌فهمیم که چرا این‌گونه می‌گویند و عمل می‌کنند. چرا یک‌باره اسامی نیروهای مرتجع داخل و خارجی عوض می‌شود و می‌شوند انقلابی و پیشتاز، مجاهد، مبارز و پیشگام.»

این اصطلاحات چیزهایی بود که در آن‌زمان خیلی رواج پیدا کرده بود و جوان‌ها را با این واژه‌های فریبنده جذب می‌کردند.

دیالمه این واژه‌ها را برملا کرد. چهره واقعی طراحان این واژه‌ها را نشان داد و گفت: «این‌ها مرتجع‌اند. نروید دنبال این‌ها.»

دیالمه در سخنرانی عمومی خود خودش این مطالب را بیان کرده است.

چاپ دوم این کتاب با طرح جلد جدید، ۳۶۸ صفحه مصور، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان در نمایشگاه عرضه شده است.

کتاب پرفروش «عباس دست‌طلا» ی فاتحان هم امسال با چاپ بیست و چهارم در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است. همچنین کتاب‌های «نمایشی برای ندیدن» و «مأموریت در ایستگاه» دو عنوانی هستند که این ناشر با چاپ دوم در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.

کتاب خاطرات سردار حسین معروفی با عنوان «بچه‌های حاج‌قاسم» هم امسال با چاپ نهم در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

این ناشر همچنین مجموعه ۱۲ جلدی شهدای ورزشکار را منتشر و در نمایشگاه عرضه کرده است.

کد خبر 4606613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha