۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵

رئیس دادگستری دامغان:

هیچ واحد تولیدی دامغان به دلیل بدهکاری بانکی تعطیل نخواهد شد

هیچ واحد تولیدی دامغان به دلیل بدهکاری بانکی تعطیل نخواهد شد

دامغان - رئیس دادگستری دامغان با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد، گفت: هیچ واحد تولیدی به دلیل بدهکاری بانکی تعطیل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تقی خاکی ظهر یک‌شنبه در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای دفتر نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به میزبانی دادگستری این شهرستان ضمن بیان اینکه هیچ واحد تولیدی به دلیل بدهکاری بانکی در دامغان تعطیل نخواهد شد، ابراز داشت: با تعطیلی یک واحد تولیدی و صنعتی جامعه و خانواده‌ها با این موضوع درگیر می‌شوند که باید با ارائه راهکارهای پیشگیرانه از رکود این واحدهای اقتصادی جلوگیری کرد.

وی ضمن بیان اینکه با نگاه مثبت، تعامل هر چه بیشتر و ارائه راهکارهای لازم می‌توان جلوی متضرر شدن کارخانه‌ها را گرفت، اضافه کرد: با تعامل بین حوزه‌ای، واحدهای تولیدی و صنعتی دامغان می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

بیکاری منشأ ارتکاب سرقت

رئیس دادگستری دامغان ضمن بیان اینکه با نگاه مثبت به موضوعات اقتصادی می‌توان به افزایش اشتغال در جامعه کمک کرد، ابراز داشت: از ظرفیت‌های علمی، تولیدی و صنعتی شهرستان و سابقه طولانی رشته حقوق قضائی در دانشگاه آزاد این شهر می‌توان برای رفع مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی و افزایش اشتغال نیز بهره گرفت.

خاکی از برگزاری نشست هم اندیشی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های دامغان با موضوع کمک به رشد و توسعه شهرستان و کاهش جرایم و معضلات جامعه خبر داد و تصریح کرد: رشد و رونق اقتصادی در دامغان با جذب دانشجویان و بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های آنان بستگی دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت کشاورزی نظیر پسته به عنوان طلای سبز در دامغان یک ضرورت برای ایجاد اشتغال شهرستان محسوب می‌شود، اضافه کرد: بیکاری منشأ سرقت و مصرف مواد مخدر در جامعه است لذا اگر جوانان دارای شغل باشند شاهد کاهش سرقت و مبتلا شدن جوانان به مواد مخدر خواهیم بود.

اعمال جرایم خاص مجازات جایگزین حبس‌

رئیس دادگستری دامغان بابیان اینکه بررسی نقد و بررسی آرای صادره محاکم قضائی این شهرستان در مدیریت جدید دادگستری قرار دارد، ابراز داشت: ضمن برخورد با افراد مخل نظم و امنیت مردم، می‌کوشیم تا برای برخی جرایم خاص مجازات جایگزین حبس اعمال شود.

خاکی ضمن اشاره به تأکیدات مسئولان عالی قضائی در صدور آرا برای مجرمان مجازات جایگزین حبس، تصریح کرد: حبس زدایی و مجازات جایگزین حبس برای متهمان در دستورکار قرار دارد و این جایگزینی به سارقان سابقه دار و افراد شرور تعلق نخواهد گرفت.

وی افزود: وجود زندان در مرکز شهر زیبنده دامغان نخواهد بود لذا باید کوشید تا هرچه زودتر زندان فعلی به مکان جدید منتقل و تجهیزات و زیرساخت‌های آن فراهم شود.

کد خبر 4608869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha