۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۵۴

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در نوسازی بافت فرسوده

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در نوسازی بافت فرسوده

وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامی داشت پنجاهمین سال تاسیس سازمان نوسازی شهر تهران، بر نوسازی بافت فرسوده بر اساس ضوابط تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسلامی، در آئین گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقدیر از شورای شهر و شهرداری تهران و با اشاره به پروژه نیلوفری (بازآفرینی فضای شهری طبقه فوقانی راه‌آهن تهران - تبریز)، گفت: این یکی از پروژه‌های حیات بخشی به شهر تهران است و به صورت مسابقه‌ای میان تعدادی از گروه‌های مهندسی برگزار شد و ما توانستیم بهترین تیم را برای اجرای این طرح انتخاب کنیم. این شیوه برگزاری مسابقه عادلانه ترین و خردمندانه‌ترین راه است.

وی ادامه داد: همه باید در جهت بازآفرینی شهری با تاکید بر محله محوری تلاش کنیم. نوسازی شهرها با مشارکت مردم و بر اساس ضوابط مصوب باید انجام شود. ساختمان‌های سست و ناپایدار و نزدیک بر روی گسل‌ها در صورت بروز بحران، خسارات جانی و مالی زیادی دارد و ضرورت دارد برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده را شتاب دهیم. باید اولویت ایمن سازی اماکن را مد نظر قرار دهیم و خیلی خوب است که شورای شهر تهران از ظرفیت این نهاد در پیشبرد این هدف استفاده می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه «بر اساس اهداف برنامه ششم در اولویت اول ۲۷۰۰ محله باید بازآفرینی شود و بافت‌ها بر اساس ضوابط خود اجرا شود» گفت: امیدواریم در سال ۹۸ به آنچه فکر کرده‌ایم و برنامه داریم با مشارکت مردم برسیم و آن طرح‌ها را اجرایی کنیم. نقش مردم کلیدی و محوری است و امیدواریم با مشوق‌های فراهم شده بتوانیم شاهد رونق ساخت وساز باشیم.

همچنین در این مراسم سکینه اشرفی گفت: شورای شهر تهران برنامه پنج ساله سوم را سال گذشته مصوب کرد و سال ۱۳۹۸ نخستین سال اجرای این برنامه محسوب می‌شود.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران افزود: برنامه پنج ساله شهر تهران در سه سطح شهر تهران، مناطق تهران و محله‌ها که به عنوان برنامه محله‌محور مهمترین بخش برنامه محسوب می‌شود، اجرایی خواهد شد. در حقیقت در این سطح از برنامه‌ریزی هدف برنامه‌ریزی با مردم به جای برنامه‌ریزی برای مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: از سال گذشته نوسازی بافت‌های فرسوده در سازمان نوسازی شهرداری تهران آغاز شده و امروز تبیین وضعیت موجود در محلات تهران در سامانه پیشخوان توسعه محلات قرار گرفته است که عموم شهروندان می‌توانند از این سامانه بهره بگیرند.

وی تاکید کرد: براساس اطلاعات این سامانه این اختیار به محلات داده شده که براساس مشکلات محلات خود اولویت‌گذاری‌ها را انجام دهند.

کد خبر 4610293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha