۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۲۲

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان:

۸۸ هکتار بافت فرسوده منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان احیا می‌شود

۸۸ هکتار بافت فرسوده منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان احیا می‌شود

اصفهان - مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان از احیای ۸۸ هکتار بافت فرسوده در این منطقه خبر داد و گفت: ۶۳ درصد بودجه منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در سال ۹۸ به بخش عمرانی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شرفا پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: منطقه ۱۳ شهرداری در جنوب غربی اصفهان واقع شده که سه هزار و ۶۰۰ هکتار حریم و یک هزار و ۱۰۰ هکتار محدوده قانونی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت این منطقه ۱۳۰ هزار نفر برآورد شده است که پیش بینی می‌کنیم تا سال ۱۴۰۰ به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد، ابراز داشت: امسال بودجه عمرانی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ۴۵ درصد رشد داشته است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: ۶۳ درصد بودجه منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان برای سال جاری به بخش عمرانی و ۳۷ درصد به بخش جاری اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد نیاز آبی فضای سبز این منطقه با استفاده از چهار حلقه چاه تأمین می‌شود، ابراز داشت: سرانه فضای سبز این منطقه ۲۰.۸ مترمربع است و ۸۰ پروژه فضای سبز کوچک و بزرگ در منطقه ۱۵ تعریف کرده‌ایم.

ضرورت استفاده از پساب تصفیه شده برای تأمین آب موردنیاز فضای سبز

شرفا با اشاره به ضرورت استفاده از پساب تصفیه شده برای تأمین آب موردنیاز فضای سبز گفت: در آینده نزدیک برای استفاده از پساب تصفیه شده تفاهمنامه‌ای با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان امضا خواهیم کرد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره اینکه ۱۰ مراکز فرهنگی ۱ در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان وجود دارد که هفت مورد آن به بخش خصوصی واگذار شده اس، گفت: در این منطقه دو فرهنگسرای وحید و شهدای دستگرد و چهار سالن مطالعه از جمله سالن‌های امیریه، امامت، قائمیه و شفق در اختیار شهروندان قرار دارد.

وی با اشاره به وجود خانه فرهنگ، کتابخانه تخصصی مادر و کودک، ۴ سالن مطالعه در این منطقه بیان داشت: همچنین در این منطقه سه عدد سالن ورزشی و یک باغ بانوان پردیس وجود دارد.

برگزاری ۲۰۲ برنامه فرهنگی در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در سال ۹۷

شرفا با اشاره به اینکه در سال ۹۷ حدود ۲۰۲ برنامه فرهنگی در منطقه ۱۳ داشتیم، گفت: از این تعداد ۱۱۵ برنامه در حوزه سلامت و اجتماعی و ۸۷ برنامه فرهنگی تفریحی و ورزشی بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ برنامه برای هفته بزرگداشت اصفهان برپا شد، گفت: چند برنامه شاخص در این منطقه داشتیم، در روز افتتاح خیابان آزادگان (دستگرد)، این خیابان از ساعت ۱۷ تا ۲۴ شب بسته شد و همزمان با افتتاح بسته برنامه فرهنگی در این منطقه اجرا شد که مردم درخواست تکرار چنین برنامه‌هایی را داشتند.

برگزاری ۶۲ برنامه فرهنگی در سال ۹۸

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای سال ۹۸ در حوزه فرهنگی ۶۲ برنامه در ۶۲ شب در فضای باز طرح‌ریزی شده است که با شاخصه محله محوری و با موضوع نشاط اجتماعی، ورزش، فرهنگ و به شکل مخاطب محور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خیابان قائمیه حدود پنج کیلومتر طول دارد و درخواست مردم این است که انتهای خیابان باز شود، گفت: رینگ چهارم از درچه رد می‌شود بر این اساس تلاش ما این است که با استفاده از این رینگ انتهای خیابان قائمیه به آتشگاه وصل شود که البته فعلاً در مرحله ایده است.

شرفا با بیان اینکه خیابان باغ فردوس بار ترافیکی سنگینی دارد با وجود اینکه بخشی از این خیابان در منطقه ما نیست کل خیابان را ساماندهی خواهیم کرد، گفت: تعریض این خیابان نیز در دستور کار است و به دنبال دو مسیر کمکی برای خیابان باغ فردوس هستیم.

پروژه‌های شاخص منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان

وی ادامه داد: تعریض پل ابریشم، تملک و اجرای پایانه غرب، تملک و اجرای ادامه خیابان دستگرد، اصلاح کندروی پل زندان به سمت اقارب پرست، تکمیل پارک کوهستانی، احداث فاز دوم جاده سلامت و توسعه منطقه قائمیه از جمله برنامه‌های شهرداری منطقه ۱۳ در سال جاری است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بلوار شفق نیازمند تعریض است، گفت: از بخش‌های نفس گیر و سرمایه بر برای شهرداری تملک و آزادسازی زمین‌ها است که در این زمینه ما دو پروژه بزرگ داریم و حدود ۲۵ درصد پروژه عمرانی ما صرف این دو پروژه می‌شود.

ضرورت مشارکت و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی

وی با اشاره به ضرورت مشارکت و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: برای رفع مشکلات و اجرای پروژه‌ها حتماً باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم و بر این اساس لازم است زمین‌ها و مکان‌هایی که قابلیت سرمایه گذاری دارند به مردم معرفی شوند.

شرفا با بیان اینکه از مشکلات این است که مالک توانمندی ارتباط با سرمایه‌گذار را ندارد، تاکید کرد: بر این اساس در راستای اجرای پروژه‌های مشارکتی برنامه ریزی کرده‌ایم که از آن جمله احداث شهرک ولی عصر و زمین ورزشی پشت ترمینال زاینده رود که به قرار است به شکل BOT توسط سرمایه گذاران مورد استفاده قرار گیرد.

ایجاد سالن رزمی و استخر ورزشگاه شفق توسط سرمایه گذر بخش خصوصی

وی با بیان اینکه همچنین سالن رزمی و استخر ورزشگاه شفق توسط سرمایه گذر بخش خصوصی اجرایی می‌شود، گفت: در منطقه ۱۳ به میزان ۸۸ هکتار بافت فرسوده د وجود دارد که به دنبال احیای آن هستیم.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در پاسخ به سوالی در ارتباط با وجود مشاغل مزاحم گفت: منطقه ۱۳ در ورودی شهر قرار دار د و جذابیت برای سرمایه گذاران زیاد است به نوعی که از استان‌های اطراف نیز سرمایه‌گذار داریم.

وی ادامه داد: مشاغل مزاحم شهری یک آفت است و بر این اساس توافق نامه میان مجموعه سپهر و شهرداری اصفهان برای رفع مشکلات موجود نوشته شده است.

جابجایی مالکان خانه‌های مستقر در کوه به منطقه ایمن

شرفا در ارتباط با خانه سازی های غیراصولی در کوه و عدم ایمنی لازم این منازل ابراز داشت: به دنبال جابجایی و تخریب منازل هستیم اما راه بهتر برای رفع این مشکل این است که زمین‌ها و ساختمان‌هایی را در یک منطقه ایجاد و از مالکان خانه‌های غیر ایمن بخواهیم در این منطقه مستقر شوند.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با پروژه محرک توسعه ما در شهرداری منطقه ۱۳ ابراز داشت: ما اعتقاد داشتیم که برای اصلاح وضعیت قائمیه و دستگرد پروژه محرک توسعه را در این منطقه شکل دهیم اما نگاه دوستان در شورای شهر متفاوت بود بدین معنا که به جای کار در یک بافت ناکارآمد می‌توان برندسازی برای منطقه انجام داد.

پروژه‌های محرک منطقه ۱۳ توسط کارشناسان شهرداری تعیین می‌شود

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نهایت قرار بر این شد که دیدگاه‌های مناطق مختلف شهرداری در ارتباط با پروژه‌های توسعه محرک دریافت و با کارشناسان مطرح شود و آنها پروژه محرک را تشخیص دهند.

کد خبر 4611174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha