۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۴۱

شهردار کاشان:

ارتقاء فرهنگ عمومی در دستور کار شهرداری کاشان است

ارتقاء فرهنگ عمومی در دستور کار شهرداری کاشان است

کاشان - شهردار کاشان ضمن تاکید بر الگوگیری از قرآن در حوزه فرهنگ عمومی گفت: ارتقای فرهنگ عمومی در دستور کار شهرداری کاشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ابریشمی راد بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان اظهار داشت: آیات ابتدایی سوره مبارکه بقره نشانه‌های متقین را ذکر می‌کند در حالی که این نکته شایان ذکر است که انسان از بسیاری موضوعات بی اطلاع است و بر همین اساس گاهی تعصب بدون آگاهی و ادراک به دور از عقل دارد.

وی ضمن تاکید به برگزاری ویژه برنامه‌های ایام ماه رمضان توسط شهرداری افزود: بخش زیادی از کیفیت زندگی مردم توسط شهرداری رقم می‌خورد و بر همین اساس برگزاری جلسات معنوی در ماه مبارک رمضان باید در دستور کار قرار بگیرد و در این راستا تغییراتی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ایجاد کردیم.

شهردار کاشان با بیان اینکه باید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در تمامی شئونات شهرداری کاشان دخالت کند، ابراز داشت: بالاترین مسئولیت‌ها، مسئولیت‌های اجتماعی در نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط است چراکه احساس می‌کنیم که شهروندان کاشانی به طور دقیق با قدرت شهرداری و وظایف این نهاد مردمی آشنا نیستند.

وی ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از ایام مبارک رمضان در برنامه‌های اجتماعی گفت: تمامی ایام ماه مبارک رمضان سراسر برکت است و بر همین اساس از شهرداران نواحی کاشان تاکید می‌شود تا به زیباسازی اطراف اماکن مذهبی از جمله مساجد رسیدگی و توجه ویژه‌ای کنند چراکه یکی از اقدامات صورت گرفته در این مورد توسعه امورات فرهنگی است.

شهرداری کاشان قدرتمندترین نهاد در حوزه‌های فرهنگی است

ابریشمی راد با بیان اینکه شهرداری کاشان قدرتمندترین نهاد در حوزه‌های فرهنگی است، اظهار داشت: با این شرایط لازم است تا ظرفیت‌های فرهنگی شهر شناسایی و در جهت تقویت آن از هیچ تلاشی دریغ نشود و بر همین اساس ورود شهرداری در حوزه اجتماعی شناسایی همین ظرفیت‌های فرهنگی است تا با شناسایی آنها در توسعه آن قدم برداریم و از طرف دیگر نیز فرهنگ عمومی را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی باید از قرآن الگوگیری کرد، افزود: قله تکامل بشر ایثار و از خود گذشتگی است و جامعه‌ای که در آن ایثار و شهادت باشد، جامعه‌ای موفق است و بر همین اساس لازم است تا با بهره‌گیری حداکثری از مفاهیم قرآن این جامعه را به یک جامعه ایده آل نزدیک کنیم.

کد خبر 4611204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha