۲۳ اسفند ۱۳۸۵، ۱۳:۵۰

با اهدای بیش از 4000 جلد کتاب؛

ایران کتابخانه دانشگاه هرات افغانستان را تجهیز کرد

کتابخانه دانشگاه هرات افغانستان عصر دیروز در مراسمی با حضور مقامات فرهنگی و استانی این کشور و جمهوری اسلامی ایران تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صفرزاده مدیر امور کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در راستای همکاری های کمیسیون مشترک دو کشور ایران و افغانستان و با پیگیری های سفارت ایران در این کشور و مساعدت دبیرکل هیات امنای کتابخانه های عمومی ایران، استان خراسان رضوی به عنوان استان معین در افغانستان انتخاب شد. ما نیز برای تجهیز کتابخانه دانشگاه بزرگ هرات که نزدیک به شش هزار دانشجو در آن به تحصیل مشغول اند، از کتاب های اعطایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد 3000 جلد کتاب، 2 دستگاه کامپیوتر و یک دستگاه قفل نمایه (نرم افزار خدمات کتابداری) را به این کتابخانه اهدا کردیم.

وی افزود: کارشناسان ما همچنین دستگاه نرم افزار نمایه را برای کتابخانه دانشگاه هرات نصب و راه اندازی کردند. در واقع اعطای کتاب های عمومی و دستگاه های نرم افزاری از جانب ما بوده است و سازمان انتشاراتی سمت نیز تعداد هزار جلد کتاب درسی و دانشگاهی را به دانشگاه هرات اهدا کرده است.

مدیر امور کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی همچنین با اشاره به درخواست های سرکنسول سفارت افغانستان برای همکاری های مشترک این استان با کشور متبوعش، ابراز امیدواری کرد که روابط فرهنگی و بین کتابخانه ای دو کشور تقویت شود.  

در این مراسم انوری والی شهر هرات ، حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان سمت، چاکری معاون برنامه ریزی و امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور و حبیب صفرزاده مدیر امور کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی حضور داشتند.

کد خبر 461266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha