۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۵۴

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت استان قزوین:

۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دلارکالا از قزوین به آفریقای جنوبی صادر شد

۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دلارکالا از قزوین به آفریقای جنوبی صادر شد

قزوین- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت استان قزوین گفت: در سال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار کالا از استان قزوین به کشور آفریقای جنوبی صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست فعالان اقتصادی استان قزوین با رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی تعاونی‌های پس انداز و اعتباری ساحل عاج کوپک و هیئت اقتصادی همراه با حضور معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس اتاق بازرگانی قزوین و تجار استان ظهر پنجشنبه در اداره صنعت قزوین برگزار شد

علی اکبر کبیری در این نشست اظهار داشت: کشورهای آفریقایی می‌توانند سهم بیشتری از واردات کالاهای ایرانی را داشته باشند اما در حال حاضر میزان تجارت بالا نیست.

وی افزود: در استان قزوین ۲۲ شرکت و واحد صنعتی محصولات خود را به آفریقای جنوبی صادر می‌کنند که در سال گذشته حجم صادرات به ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار رسید.

کبیری تصریح کرد: بیشترین کالاهای صادر شده به کشورهای آفریقای جنوبی شامل روغن پایه تصفیه، پودر شوینده و مواد شیمیایی، کاشی و سرامیک، مواد غذایی، خرما و زرشک تازه، مواد بهداشتی و آرایشی و مواد پلاستیکی بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و تجارت استان قزوین یادآورشد: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی که در بخش‌های صنعتی استان وجود دارد و نیز توان خدمات فنی و مهندسی می‌توانیم ظرفیت صادرات خود را تا دو برابر افزایش دهیم.

کبیری اضافه کرد: خدمات فنی و مهندسی، خشکبار، مصالح ساختمانی، مواد غذایی از جمله ظرفیت‌های صادراتی استان به کشورهای آفریقایی به ویژه ساحل عاج است.

وی اظهارداشت: تیم اقتصادی که به قزوین سفر کرده است پس از بازدید از چند واحد صنعتی در گفتگوهای رو در رو می‌تواند با تجار استان قزوین وارد مذاکره شده و برای تبادل کالا موارد را مورد بررسی قرار دهد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت استان قزوین بیان کرد: چون دسترسی خوبی به کشورهای آفریقایی نداریم دفتر تجاری استان قزوین در کشور کنیا راه اندازی شده و اگر ساحل عاج اگر مایل باشد می‌توانیم این دفتر را در این کشور نیز تأسیس کنیم.

کد خبر 4612719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha