۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۴۹

رئیس اداره استاندارد شهرستان بروجرد:

۳۶۰ هزار کیلوگرم نمک غیراستاندارد در بروجرد توقیف شد

۳۶۰ هزار کیلوگرم نمک غیراستاندارد در بروجرد توقیف شد

خرم‌آباد- رئیس اداره استاندارد شهرستان بروجرد گفت: ۱۳ دستگاه بسته‌بندی نمک مربوط به ۶ واحد تولیدی غیرمجاز پلمب و مقدار بیش از ۳۶۰ هزار کیلوگرم نمک غیر استاندارد توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عنایت شرفی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از پلمب ۷ دستگاه بسته بندی نمک غیر استاندارد و توقیف نمک‌های غیر استاندارد در بروجرد خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بر واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضه شهرستان، کارشناسان اداره بروجرد در اردیبهشت ماه سال جاری، سه کارگاه بسته بندی غیرمجاز نمک بدون مجوز در بروجرد شناسایی و دستگاه‌های آن را پلمب کردند.

وی افزود: این بازرسی‌ها با جدیت تمام از اسفند ماه ۹۷ در سطح شهرستان شروع شده و تاکنون ۱۳ دستگاه بسته بندی نمک مربوط به ۶ واحد تولیدی پلمب شده و مقدار بیش از ۳۶۰ هزار کیلوگرم نمک غیر استاندارد توقیف شد.

رئیس اداره استاندارد بروجرد اظهار کرد: دو واحد تولیدی با بسته بندی ها و مشخصات جعلی با نام‌های تجاری آوا و آلاند تک، با مشخصات و نشان استاندارد جعلی اقدام به بسته بندی و توزیع این فرآورده‌ها به صورت غیر استاندارد می‌کردند.

شرفی گفت: نمک‌های موصوف مصرف غیر خوراکی داشته اما به عنوان نمک تصفیه یددار بسته بندی و به فروش می رسیده است که در همین راستا واحدهای متخلف به محاکم قضائی معرفی شدند.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی با استفاده از نام‌های تجاری طبیعت، آلاند تک، آوا، پایدار، رؤیا، ونوس، تفضلی، رجال، گوهر زرین، ساحل، زرین برج، چهل سیب، گلشن، بهتاش، واد، ایرانیان، نجوا، خورشید و سروناز، اقدام به جعل نشان استاندارد بر روی فرآورده نمک می‌کردند که با پیگیری‌های اداره و همکاری مراجع قضائی، از روند تولید و توزیع این محصول جلوگیری به عمل آمد.

کد خبر 4612784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha