۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲

قائم مقام کمیته امداد ایلام:

۵۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان ایلامی پرداخت شد

۵۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان ایلامی پرداخت شد

ایلام - قائم مقام کمیته امداد ایلام گفت: در سال گذشته ۵۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان ایلامی پرداخت شده است.

رمضان دستیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال ۹۷ بیش از ۲۹ هزار خانوار با جمعیت ۷۳ هزار نفر یعنی حدود ۱۲ درصد جمعیت استان مستمری بگیر و از خدمات کمیته امداد بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در ۱۳ مرحله فقط کمک هزینه معیشت بین این افراد پرداخت شده است.

وی افزود: بیمه‌های تأمین اجتماعی، کمک هزینه تحصیلی لوازم ضروری منزل، جهیزیه، وام قرض الحسنه، کمک‌های موردی و… از خدمات کمیته امداد استان به مددجویان بوده است.

دستیاری عنوان کرد: به منظور حمایت از اقشار ضعیف، هشت هزار و ۵۰۰ خانوار جدید در قالب بودجه و تبصره ۱۴ به مددجویان استان ایلام اضافه شده و این تعداد خانوار جدید به چرخه حمایتی امداد وارد شدند.

وی عنوان کمرد: اشتغال و خودکفایی که یکی از اساسی‌ترین و محوری ترین فعالیت‌های کمیته امداد است، در بحث اشتغال و خودکفایی با استفاده از منابع امداد و منابع قرض الحسنه بانکی در سال گذشته، دو هزار و ۵۵۰ طرح با اشتغالزایی سه هزار و ۸۴ نفر با اعتباری بالغ بر ۵۳۴ میلیارد ریال خدمات به مددجویان ارائه شده است.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۴۰۰ نفر دانشجو و دانش آموز در سال ۹۷ از حمایت‌های تحصیلی بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۱۴ یتیم زیر ۱۸ سال توسط بیش از ۱۰ هزار حامی مورد حمایت‌های مادی و معنوی کمیته امداد قرار گرفته است، تصریح کرد: همچنین شش هزار و ۵۱۳ مورد فقط تسهیلات با ۳۰۹ میلیارد ریال اعتبار به مددجویان پرداخت شده است.

دستیاری عنوان کرد: در بحث برنامه توسعه مشارکت‌های مردمی نیز ۳۰۸ میلیارد ریال طی سال ۹۷ در استان جمع آوری شده که در سرفصل‌های صدقات، اکرام ایتام، مراکز نیکوکاری و شبکه‌های محلی بوده است.

وی افزود: در جشن رمضان سال گذشته بیش از ۴۶ میلیارد ریال مشارکت‌های مردمی جمع آوری شده است.

کد خبر 4617563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha