۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۰۶

عضو شورای شهر اراک پیشنهاد کرد؛

اجرای برنامه‌های فرهنگی در سراهای بازار اراک با همکاری شورای شهر

اجرای برنامه‌های فرهنگی در سراهای بازار اراک با همکاری شورای شهر

اراک- عضو شورای شهر اراک گفت: یکی از نیازهای اراک وجود تفرجگاه است و در این خصوص کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری می‌توانند از سراهای بازار تاریخی برای برگزاری برنامه های فرهنگی بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، طوفان محمدی روز شنبه در نشست کارگروه مرمت و احیای مجموعه بازار تاریخی اراک اظهار داشت: بازار اراک جز زیباترین بازارهای تاریخی کشور است و باید حفظ شود.

وی ادامه داد: یکی از معضلات بازار تغییر کاربری، تخریب دیوارها و نبود مطالعات لازم برای انتقال آب و برق و… در آن است که باید اقدامات لازم برای رفع این مشکلات انجام شود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: این بازار می‌تواند برندینگ باشد یعنی با وارد ساختن برندها، همان کسبه‌ای که از گذشته اصالت بازار بودند در عرصه تولید و فروش زمینه رونق در بازار را فراهم سازند. جوانان نیز می‌توانند از برندینگ بازار استفاده کنند و با انجام این کار اشتغال و تولید با رونق مطلوبی همراه می‌شود.

محمدی بیان کرد: فرش هسته اولیه تجارت شهر اراک بوده است. در ساروق، جیریا و… فرش به صورت نابسامان عرضه می‌شود و یکی پتانسیل‌های بازار اراک می‌تواند ساماندهی این موضوع باشد.

کد خبر 4620211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha