۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵

استاندار یزد:

خواستار جدیت در اجرای حکم‌های جایگزین حبس هستیم

خواستار جدیت در اجرای حکم‌های جایگزین حبس هستیم

یزد- استاندار یزد با بیان اینکه شاخص های حکمرانی خوب با همکاری دستگاه قضا در استان قابل تحقق است، گفت: خواستار جدیت در اجرای حکم‌های جایگزین حبس هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر رئیس کل سابق دادگستری استان در پنج سال گذشته اظهار داشت: وی ارتباط بسیار خوبی با مجموعه مدیران و نخبگان جامعه، علما و به ویژه اعضای شورای تأمین استان داشت که حاصل آن امنیت و آرامشی است که امروز در استان یزد حاکم است.

استاندار یزد روحیه سخت کوشی و کارگشایی رئیس کل سابق دادگستری استان را از دیگر ویژگی‌های وی برشمرد و ادامه داد: حضور حبیبی در دادگستری استان اصفهان برای یزد غنیمت است زیرا ما مراودات زیادی با اصفهان داریم.

طالبی خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان برای فعالیت خود محورهایی را تحت عنوان حکمرانی خوب معرفی و بیان کرده است و بسیاری از شاخص‌های این حکمرانی از جمله بحث قانون مداری، پاسخگویی، موضوع شفافیت و مبارزه با فساد مواردی است که در قوه قضائیه و دادگستری استان و دستگاه قضائی بسیار خوب می‌تواند دنبال شود و کمک کار خوبی برای مسئولان استان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: دو موضوع را در سال‌های اخیر در استان مطرح کردیم و امیدواریم بتوانیم به خوبی به آن بپردازیم تا به عنوان نمونه در سطح کشور مطرح شویم و آن دو موضوع یکی مجازات‌های جایگزین حبس است که از طرف وزارت کشور هم در حال پیگیری است و در این راستا بیشترین همکاری را با دستگاه قضائی داشته‌ایم و دیگری پرداختن به مسائل حقوق شهروندی در استان است که برای تحقق این مهم ظرفیت بسیار خوبی در استان وجود دارد و امیدوارم با محور قرار دادن بحث حقوق شهروندی مناسبات جامعه و مردم را با دستگاه‌های دولتی تقویت کنیم.

طالبی خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید و اعتماد به ارکان مختلف حاکمیت است و به طور قطع قوه قضائیه در مسیر امیدآفرینی، اطمینان بخشی و اعتماد بخشی به جامعه نقش و جایگاه برجسته ای دارد و امیدواریم با تلاش همه مجموعه همکاران در دستگاه قضائی این مسئولیت و انتظار مردم در استان به خوبی عینیت پیدا کند.

به گزارش مهر، در این مراسم غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس کل دادگستری استان یزد معرفی و از تلاش‌های پنج ساله محمدرضا حبیبی، قدردانی شد.

کد خبر 4629563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha