۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۱۹

مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه کل کشور:

روح بیانیه گام دوم انقلاب «مقاومت» است

روح بیانیه گام دوم انقلاب «مقاومت» است

گرگان- مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روح بیانیه گام دوم انقلاب جایگاه مقاومت در عرصه های مختلف را به خوبی مشخص کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا مقدم فر شامگاه جمعه در همایش بین المللی مقاومت اسلامی در گام دوم انقلاب اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب مقاومت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: مقاومت فرهنگ انقلاب‌های توحیدی است و پیام مقاومت هم فلاح و رستگاری است.

مقدم فر با اشاره به اینکه روح بیانیه جایگاه مقاومت را به خوبی مشخص کرده است، ادامه داد: ما با ایستادگی بر سر ارزش‌های والای انسانی توانستیم رژیم ستم شاهی را نابود کنیم.

وی گفت: در بیانیه ذکر شده که در طول ۴۰ سال نظام اسلامی را ایجاد کردیم که بدون خیانت به آرمان‌های خود همچنان استوار است.

مقدم فر تصریح کرد: علیرغم حجم انبوهای از توطئه‌ها، انقلاب با مقاومت پایدار است بنابراین باید مقاومت و شکل و ضرورت آن را در هر عرصه شناخت و با روحیه جهادی در سنگر مقاومت حضور یافت تا راه پیشرفت و سربلندی ملت ایران بیش از پیش هموار شود.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در طول تاریخ «جنگ عبودیت» همواره وجود داشته است، گفت: از یک‌سو طاغوت‌ها به دنبال تسلیم انسان و وادار کردن او به عبودیت خود بوده‌اند و از سوی دیگر انبیا و اولیای الهی به دنبال رفع اغلال و زنجیرها از دست و پای انسان بوده‌اند تا با نفی هر نوع عبودیت غیرخدا تنها طوق بندگی خدا را بر گردن بنهند و فقط بنده خدا باشند.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم بر این مسأله تأکید شده که انقلاب اسلامی در چهار دهه بدون خیانت به آرمان‌ها و شعارهای اصلی‌اش در برابر حجم انبوهی از توطئه‌ها و دشمنی‌های ظالمانه نظام سلطه جهانی بایستد و ماندگاری خود را به رخ بکشد و ناباورانه در پیش چشم حیرت‌زده آنان نویدبخش ظهور تمدن نوین اسلامی باشد.

مقاومت در برابر دشمن جواب می‌دهد

عضو شورای ملل بیداری اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این راه باز هم به سلاح مقاومت نیاز دارد، اظهار کرد: تجربه ما در جمهوری اسلامی نشان داده مقاومت در مقابل دشمنان جواب می‌دهد برای همین طی کردن راه پرافتخار انقلاب اسلامی در گرو مقاومت است.

وی افزود: باید مقاومت و شکل و ضرورت آن را در هر عرصه شناخت و با روحیه جهادی در سنگر مقاومت حضور یافت تا راه پیشرفت و سربلندی ملت ایران و تحقق اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی بیش از پیش هموار شود.

مقدم فر بیان کرد: مقاومت در عرصه سیاسی با استقلال طلبی، مقاومت در عرصه اقتصادی با تحقق اقتصاد مقاومتی، مقاومت در عرصه سیاست خارجی با پایبندی به عزت، حکمت و مصلحت در روابط بین‌الملل با تأکید بر چهار حوزه اساسی عزت ملی، منافع ملی و مرزبندی با دشمن و سوءظن به دشمنان و عقب‌نشینی نکردن از ارزش‌های انقلابی و ملی مورد تأکید در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی تأکید کرد: مقاومت در عرصه اجتماعی هم با عدالت و مبارزه با فساد میسر است و مقاومت در عرصه علم با جهاد و انقلاب علمی و دستیابی به قله‌های دانش و همچنین مقاومت در عرصه فرهنگی با نهادینه سازی سبک و فرهنگ زندگی اسلامی ایرانی و مقابله با کانون‌های ضدمعنویت و اخلاق مطرح می‌شود.

کد خبر 4630413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha